Gerdab.IR | گرداب

نگرانی از تشکیل پلیس سایبری ایران

تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

خبرگزاری آسوشیتد پرس با ابراز نگرانی نسبت به تقویت نیروی سایبری ایران گفت: «این پروژه بخشی از آن چیزی است که جمهوری اسلامی آن را "جنگ نرم" خوانده است.»

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس از تصمیم پلیس ایران برای تقویت نیروی سایبری خویش ابراز نگرانی کرد و آن را بخشی از عملیات جنگ نرم ایران برای کنترل نفوذ فرهنگ غرب به ایران دانست.
 
به گزارش گرداب، ایران با افتتاح اولین مرکز پلیس سایبری در ماه اخیر گام دیگری در جهت توجه روز افزون خود به دنیای دیجیتال بر می‌دارد. به نظر می‌رسد ایران این اقدام را با توجه به اینکه جنگ سایبری و پلیس مخفی آنلاین در دستور کار فرماندهی سایبری پنتاگون قرار گرفته و ویکی لیکس اسناد بسیاری را منتشر کرده، انجام داده است.

این خبرگزاری در ادامه مدعی شد که برای مقامات ایرانی اشراف بر پیچیدگی‌های وب در دو جبهه کاربرد دارد: یکی به عنوان سلاحی برای مقابله با مخالفان سیاسی و دیگری به عنوان زرهی دفاعی برای خنثی ساختن حملات سایبری از قبیل کرم کامپیوتری استاکس‌نت که ایران می‌گوید هدفش متوقف ساختن برنامه غنی‌سازی این کشور بوده است.

این خبرگزاری در پایان حق ایران برای داشتن پلیس سایبری و ایجاد امنیت در فضای سایبر را این گونه توصیف کرد: «این پروژه بخشی از آن چیزی است که جمهوری اسلامی از آن به عنوان "جنگ نرم"  یاد می‌کند که شامل تلاش برای کنترل نفوذ فرهنگ غرب و گرفتن دست بالا در فضای سایبر نسبت به گروه‌های مخالف آشنا به وب است.»

منبع: مشرق