Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "عقاید سیاسی یک دختر ایرانی"

شروطی برای بازگشت خاتمی

تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

اگر آقای خاتمی فکر می‌کند که راستگوست و برای شعور مرم احترام قائل است باید خود را تسلیم قانون کند تا قانون با دیدی برابر او را مورد بررسی و محاکمه احتمالی قرار دهد.

مدتی است که جناب خاتمی زمزمه‌هایی را برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور آغاز کرده است و این اظهار نظر‌های گاه و بی‌گاه واکنشهایی را به همراه داشته است.

ما هم تصمیم گرفتیم برخی از شرط‌ هایی که به‌نظر می‌رسد وی باید قبل از بازگشت به عرصه سیاست در ایران به انجام برسانند را مطرح کنیم و منتظر بمانیم باز مثل همیشه به اظ‌هار نظر‌های ما قشر وبلاگ نویس پاسخ دهند.

۱ـ آقای خاتمی در درجه اول باید ثابت کند که به جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر اعتقاد کامل دارند و تکلیف خود را در برابر سخنان متراکم دوستان اصلاحاتچی‌شان در باب اسلامیت نظام و ولایت فقیه روشن کند. طبیعی است اگر این اقدام را کاملا شفاف به انجام نرساند مردم به ایشان اجازه بازگشت به عرصه رقابت‌های سیاسی را به هیچ وجه نخواهند داد.

۲ـ محمد خاتمی موظف است، تکلیف کسانی مثل برادرش با آن همه اظهارات تند و بعضا سخیف و زشت علیه حاکمیت اسلامی و خصوصا ولایت فقیه که بنابر نظر او نه اصل دین است و نه فرع دین روشن کند و طبیعتا تا زمانی که موضع وی در برابر این گونه کژ فکری‌ها روشن نیست اجازه ندارد در طلب بازگشت دوباره به قدرت باشد.

۳ـ خاتمی باید درباره ارتباطاتش با رئیس و عوامل بنیاد سوروس کاملا شفاف توضیح بدهد و مردم را مجاب کند که با کدامین دلیل دیدارهایی را با این چهره بدنام سازمان سیا داشته است. دیداری که علیرغم تکذیب‌های اولیه او اسنادش در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته است و این بار حاشای اینهمه سند، ممکن و مقدور نیست.

۴- خاتمی موظف است روشن و صریح بگوید اگر هنوز به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری اعتقاد دارد چرا اسناد این ادعا‌ها را در اختیار مردم قرار نداده است و اگر اعتقادی به این عمل توهمی ندارد چرا از اول با احساسات برخی از هواداران موسوی بازی و جریان فتنه را یاری کرد.

۵- خاتمی باید درباره تک تک اظهار نظر‌هایش در محافل خصوصی و به اصطلاح زیرزمینی فتنه و نفس حضورش در کانون‌های تفرقه افکنی و ترویج نفاق در جامعه اسلامی بی‌پرده با مردم سخن بگوید.

۶- همچنین وی باید به‌ صورت داوطلبانه خودش را به دستگاه قضائی کشور برای رسیدگی به انبوه اتهامات معرفی کند.
این اقدام حرکتی پیش دستانه و مثبت برای شفاف سازی در عرصه‌های مختلفی است که مردم را با علامات سوال متعددی روبرو ساخته است.

ضمن اینکه اقدام داوطلبانه خاتمی در معرفی به دستگاه قضائی کمک می‌کند تا میزان پایبندی واقعی وی به شعار انتخاباتی و البته موج آفرین قانونگرایی برای همگان اثبات شود. این اقدام باعث می‌شود تا معیاری در دست مردم برای پی بردن به ماهیت دروغگویان حقیقی روشن شود.

اگر آقای خاتمی فکر می‌کند که راستگوست و برای شعور مرم احترام قائل است باید خود را تسلیم قانون کند تا قانون با دیدی برابر او را مورد بررسی و محاکمه احتمالی قرار دهد. ضمن اینکه مردم از این خواسته بر حق یعنی محاکمه عوامل فتنه به این سادگی نخواهند گذشت.

طبیعی است وی تا زمانی که نسبت به این موارد و بسیاری دیگر از موضوعات پاسخ نداده است، حق ندارد سودای بازگشت به قدرت را در سر بپروراند.

عقاید یک دختر ایرانی