Gerdab.IR | گرداب

خسارت ۹۰ میلیون دلاری قطع اینترنت در مصر

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

مختل کردن اینترنت و شبکه‌های مخابراتی مصر عملا تاثیری بر کاهش اعتراضات هم نداشته و حکومت مبارک با این کار تنها ضرر و زیان اقتصادی به بار آورد.

بررسی‌های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نشان می‌دهد قطع اینترنت ۹۰ میلیون دلار خسارت برای مصر به بار آورده است.

به گزارش گرداب به نقل از پی سی مگ، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، "OECD" اعلام کرد اینترنت و خدمات مخابراتی بین ۳ تا ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی مصر را به خود اختصاص می‌دهد که معادل ۱۸ میلیون دلار در روز است. با توجه به اینکه اینترنت و خدمات مخابراتی مصر به مدت ۵ روز قطع بوده، کل رقم خسارات حاصل از این مسئله از مرز ۹۰ میلیون دلار گذشته است.

البته این خسارت تنها یک خسارت کوتاه مدت و جزئی است و تاثیر درازمدت قطع اینترنت و تلفن همراه در مصر بسیار بیشتر خواهد بود، زیرا دولت مصر با این کار خسارات مادی و معنوی سنگینی به ده‌ها شرکت فناوری اروپایی و آمریکایی وارد کرده که با صرف وقت و هزینه فراوان اعتماد آن‌ها را برای فعالیت در مصر به دست آورده بود.
 
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرده با توجه به اینکه دولت مصر به اعتماد شرکت‌های خارجی لطمه زده، جلب نظر مساعد آن‌ها برای سرمایه گذاری مجدد در مصر و فعالیت در این کشور کار دشواری خواهد بود. ارزش بازار آی‌سی‌تی مصر در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیارد دلار بوده و ناآرامی‌های اخیر این کشور رشد این بازار را در آینده کند خواهد کرد.
 
نکته جالب دیگر اینکه مختل کردن اینترنت و شبکه‌های مخابراتی مصر عملا تاثیری بر کاهش اعتراضات هم نداشته و حکومت مبارک با این کار تنها ضرر و زیان اقتصادی به بار آورد.

منبع: فارس