Gerdab.IR | گرداب

هشدار سیمانتك در مورد خطرات شبكه‌هاي اجتماعي

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

به روزرساني وضعيت، افزودن عكس ها و اطلاعات جديد و اظهار نظر در صفحات مربوط به دوستان و آشنايان از جمله اقداماتي است كه انجام آن در شبكه هاي اجتماعي ممكن است مورد توجه هكرها قرار بگيرد.

شركت امنيتي سیمانتك هم به جمع مؤسسات امنيتي پيوست كه در مورد خطرات بالقوه شبكه‌هاي اجتماعي احساس خطر مي كنند.

به گزارش گرداب به نقل از آي‌تي‌پي، بر اساس بررسي هاي اين شركت حتي كوچك ترين فعاليت هاي كاربران در شبكه هاي اجتماعي هم ممكن است خطرات و مشكلاتي را در پي داشته باشند و هكرها و ويروس نويسان از آنها سوءاستفاده كنند.

به روزرساني وضعيت، افزودن عكس ها و اطلاعات جديد و اظهار نظر در صفحات مربوط به دوستان و آشنايان از جمله اقداماتي است كه انجام آن در شبكه هاي اجتماعي ممكن است مورد توجه هكرها قرار بگيرد و اطلاعات لازم را براي استفاده و سرقت اطلاعات در دسترسشان قرار دهد.

در بخشي از اين گزارش كه به خطرات شبكه هاي اجتماعي در منطقه خاورميانه اختصاص دارد، سرقت هويت از طريق اين شبكه ها يكي از 5 چالش مهمي دانسته شده كه كاربران اينترنت در خاورميانه با آن مواجه هستند. در ميان انبوه شبكه هاي اجتماعي بيشترين ميزان خطر مربوط به سايت فيس بوك است.

سمانتك در سال 2010 موفق به شناسايي بيش از 3.2 ميليارد تهديد امنيتي مختلف شده است كه كشف برخي از آنها حاصل همكاري و اطلاعات ارائه شده از سوي اشخاص و موسسات ثالث است.

منبع: فارس