Gerdab.IR | گرداب

شکست فیس‌بوک از مردم سوریه

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

اگر در صفحات فیس بوک نیز دقت بیشتری داشته باشیم، تعداد افرادی که به تظاهرات در سوریه دعوت کرده‌اند، تقریبا 15 هزار نفر بودند که بیشتر آنها در خارج از این کشور زندگی می‌کنند.

یک روزنامه‌ آمریکایی به شکست طرح رسانه‌های غربی در فتنه‌انگیزی در سوریه اعتراف کرد و نوشت: بر خلاف مصر و اردن و یمن، حکومت سوریه محبوبیت زیادی در میان مردمش دارد و اعلام "روز خشم" در آن هیچ جایی ندارد.

به گزارش گرداب، روزنامه‌ آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور" در مقاله‌ای به شکست غرب در فتنه‌انگیزی در سوریه اشاره کرده و نوشت: به نظر می‌رسد که بادهای تغییر که در کشورهای مختلف عربی وزیدن گرفته است، در سوریه جایی ندارد، زیرا بعد از دعوت به برگزاری راهپیمایی سراسری روز خشم در روزهای جمعه و شنبه، تنها تعدادی خبرنگار و برخی نیروهای امنیتی بودند که در خیابان‌ها و در مقابل پارلمان این کشور حضور داشتند و فیس بوک در جلب توجه سوری ها به تظاهرات در سوریه ناکام ماند.

این روزنامه در ادامه به محبوبیت بالای "بشار اسد"، رئیس‌جمهور سوریه به عنوان یکی از علل شکست این طرح اشاره کرد و نوشت: حزب بعث که از سال 1963 میلادی در این کشور حاکم شده است نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این روزنامه، در ادامه، قدرت نیروهای امنیتی سوریه را به عنوان یکی دیگر از عوامل شکست طرح رسانه‌های غرب برای فتنه‌انگیزی در این کشور اعلام کرده و افزوده است: حتی اگر در صفحات فیس بوک نیز دقت بیشتری داشته باشیم، تعداد افرادی که به تظاهرات در سوریه دعوت کرده‌اند، تقریبا 15 هزار نفر بودند که بیشتر آنها در خارج از این کشور زندگی می‌کنند.

برخی گروه های حقوق بشری سوری که در آمریکا فعالیت دارند روزهای جمعه و شنبه گذشته را به عنوان روز خشم ملت سوریه اعلام کردند که به علت عدم حضور حتی یک نفر در این راهپیمایی، رسوایی بزرگی را برای هواداران آمریکا در منطقه رقم زد.

منبع: مشرق