Gerdab.IR | گرداب

دیروز: نه غزه نه لبنان؛ امروز: هم تونس هم مصر!

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

باید پرسید آیا مردم غزه و لبنان مظلوم و ستمدیده نبودند که این مدعیان وطن پرستی آرمان امام در روز قدس را زیر پا نهاده و شعار "نه غزه، نه لبنان…" را سر دادند؟ حال چه شد که برای حمایت از مردم تونس و مصر دعوت به راهپیمایی می کنید؟

گرداب- با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در کشور خاورمیانه و شنیده شدن صدای شعارهای اسلامی و ضد استعماری در برخی کشور‌های عربی بالاخص تونس و مصر شاهد موضع گیری‌های متفاوت در قبال این روند هستیم.

کشورهای غربی که تا دیروز دم از بارور شدن خاورمیانه جدید می‌زدند ناگاه با زنجیره‌ای از اعتراضات و اغتشاشات در کشورهای هم پیمان خود روبرو شدند که این بار بعد از گذشت بیش از سی سال از تجربه انقلاب اسلامی این روند چنان سریع بود که حتی فرصت حمایت از دولت‌های دست نشانده خویش را در حد گفتن "جزیره ثبات" نیز پیدا نکردند. هر چند تجربه تلخ ایران برای آن‌ها اجازه تکرار چنین اشتباه استراتژیکی را نمی‌داد.

پس از انقلاب تونس، غرب با استفاده از قدرت رسانه‌ای خویش سعی در محدود کردن آرمان‌های آزادی خواهانه مردم تونس به خواسته‌های صنفی و مشکلات معیشتی داشت و این انقلاب را بدون پشتوانه تاریخی و ناگهانی به شمار آورده و پیشینه اسلام خواهی آنان را انکار کرد.

جالب‌ترین موضع گیری را می‌توان سعی شکست خوردگان انقلاب مخملی ایران در مصادره کردن این اعتراضات استکبار ستیزانه به نام جنبش (بخوانید فتنه) سبز دانست. کسانی که دستشان در جیب آمریکا و انگلیس بود و پشتیبانی رسانه‌ای، مادی و معنوی سران غرب را افتخار خود جهت بهبود روابط خارجی ایران می‌دانستند، به جای حمایت از حکام عربی که دیروز در حمایت از خشونت‌های خیابانی ایران سینه چاک می‌دادند – امثال حسنی مبارک ها- امروز ژست تازه‌ای به خود گرفته دم از همراهی با مردم مصر و تونس می‌زنند.

باید پرسید آیا مردم غزه و لبنان مظلوم و ستمدیده نبودند که این مدعیان وطن پرستی، آرمان امام در روز قدس را زیر پا نهاده و شعار «نه غزه، نه لبنان…» را سردادند؟  شما همان‌هایی نیستید که هنگامی که مردم غره تحت شدید‌ترین محاصره‌های غذایی و دارویی بودند و دولت مصر گذر‌گاه رفح را بسته بود، رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم ایران از کمک به مردم ستمدیده غزه و لبنان ارجح‌تر می‌دانستید؟

حال چه شد که برای حمایت از مردم تونس و مصر دعوت به راهپیمایی می‌کنید؟ آیا مردم غزه که از حقوق اولیه زندگی از سوی دولت مصر محروم شدند نیاز به حمایت نداشتند؟ و یا اینکه از نظر شما مشکلات داخلی دیگر حل شده و حال نوبت به حل مشکلات جهان اسلام رسیده است؟

این حرکت مزورانه تنها مانوری دیکته شده از طرف اربابان غربی است برای زنده نشان دادن فتنه و همچنین استفاده از حس همدردی و همراهی مردم آزاده با انقلاب‌های مردمی مسلمانان مصر و ایجاد خوراک خبری برای رسانه‌های غربی و نبش قبر مجدد ناآرامی‌های ایران. غرب به دلیل هزینه‌های گزافی که برای ایجاد انقلاب سبز در ایران کرده است نمی‌تواند به راحتی شکست این توطئه را قبول کند و با برنامه ریزی‌هایی اینچنینی سعی در بردن حداکثر استفاده از سرمایه گذاری ناکام خود دارد.

تریبون مستضعفین