Gerdab.IR | گرداب

فيس‌بوك فعاليت‌ خود را در آسيا گسترش مي‌دهد

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۹

شبكه اجتماعي "فيس‌بوك" قصد دارد به كمك دفتر جديد خود در هنگ‌كنگ فعاليت‌هاي خود را در آسيا افزايش دهد.

به گزارش گرداب، شبكه اجتماعي "فيس‌بوك‌" در خبري اعلام كرده است كه قصد دارد به كمك دفتر خود در هنگ كنگ فعاليت هاي خود را در آسيا افزايش دهد. آسيا با چند صد ميليون جمعيت اينترنتی تبدیل به بازاري بزرگ براي شبكه‌هاي اجتماعی شده است.

البته استفاده از فيس‌بوك در چين كه بزرگترين بازار اينترنتي منطقه محسوب می شود از سال 2009 ممنوع شده است. پس از اين ممنوعيت، شمار زيادي از شركت‌هاي چيني كه از فيس‌بوك الهام گرفته‌اند پا به عرصه رقابت با اين شركت گذاشتند. از جمله اين شركت‌ها مي توان به "رنرن" و "كايكسين 001" اشاره كرد.

"مارك زوكربرگ"، مدير فيس‌بوك، در ماه دسامبر در سفری به چین با رؤساي مهم‌ترين شركت‌هاي اينترنتي در این کشور ديدار كرد كه از ميان آن‌ها مي‌توان "بايدو"، از موتورهاي جستجوگر و همچنين "علي‌بابا"، يك سايت تبليغات اينترنتي را نام برد.

تعداد كاربران اينترنتي در چين 450 ميليون نفر تخمين زده شده است و اين در حالي است كه هم‌اكنون فيس‌بوك 500 ميليون كاربر در سراسر جهان دارد.

دفتر فيس‌بوك در چين به دنبال سياست‌هاي فيس‌بوك مبني بر گسترش فعاليت‌هاي اين شركت در آسيا در حالي افتتاح مي‌شود كه يك سال پيش نيز دفتر اين شركت در سنگاپور آغاز به كار كرده بود.

منبع: فارس