Gerdab.IR | گرداب

سهم شبكه‌هاي اجتماعي در وقت‌گذراني‌هاي اينترنتي

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۹

به دنبال افزايش محبوبيت شبکه های اجتماعی، از ميزان مراجعات كاربران به پست الكترونيكي در رايانه‌هاي شخصي كاسته شده است.

شبكه‌هاي اجتماعي 23 درصد از زماني كه ما در دنياي آنلاين حضور داريم را به خود اختصاص مي‌دهند و باعث شده‌اند وقت كمتري را براي چك كردن پست الكترونيكي، خواندن اخبار و سر زدن به سايت‌هاي مناسب اختصاص دهيم.

به گزارش گرداب به نقل از سي‌نت، مركز تحقيقاتي Nielsen براي به دست آوردن نتايج ياد شده بيش از 200 هزار كاربر آنلاين آمريكايي را بين ژانويه 2010 تا ژانويه 2011 مورد مطالعه قرار داد و در پايان اين بررسي اعلام كرد كه زمان اختصاص يافته به شبكه‌هاي اجتماعي از سال گذشته تا كنون 50 درصد افزايش يافته است.

به گفته اين مركز، در حالي كه سال گذشته تنها 16 درصد از زمان حضور كاربران در دنياي آنلاين به شبكه‌هاي اجتماعي اختصاص مي‌يافت، اين رقم در سال جاري به 23 درصد رسيده است.

اين مركز اعلام كرده است كه كاربران آمريكايي در هر ماه به طور ميانگين 6 ساعت در شبكه‌هاي اجتماعي حضور دارند.

به دنبال اين افزايش محبوبيت، از ميزان مراجعات كاربران به پست الكترونيكي در رايانه‌هاي شخصي كاسته شده است. در سال گذشته 12 درصد زمان حضور كاربران در اينترنت به سر زدن به پست الكترونيكي اختصاص مي‌يافت كه اين رقم در سال جاري به 8.3 درصد رسيده است.

البته بايد توجه داشت كه صاحبان گوشي‌هاي هوشمند در سال گذشته 37 درصد زماني كه در اينترنت سپري مي‌كردند را به پست الكترونيكي اختصاص مي‌دادند كه اين رقم در سال جاري به 42 درصد رسيده است.

منبع: فارس