Gerdab.IR | گرداب

تلاش آمريكا براي استفاده از اطلاعات شخصي كاربران تویيتر

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۹

راشا تودي در گزارشی تصریح كرد: دولت آمريكا از كشورهاي جهان مي‌خواهد كه به حقوق شهروندان و حريم خصوصي آنان احترام بگذارند در حالي كه خود تلفن‌هاي همراه، رايانه‌ها و ديگر اطلاعات شخصي شهروندانش را تحت كنترل شديد دارد.

پايگاه اينترتي "راشا تودي‌" در گزارشي نوشت: «دولت آمريكا اغلب از كشورهاي ديگر جهان مي‌خواهد كه به حقوق شهروندان خود احترام بگذارند در حالي كه خود آشكارا آزادي‌هاي مدني شهروندانش را زير پا مي‌گذارد.»

به گزارش گرداب به نقل از فارس، پايگاه شبكه خبري "راشا تودي" در گزارشي نوشت: «وزارت دادگستري آمريكا دادگاه اين كشور را تحت فشار گذاشته است تا از شبكه تویيتر بخواهد اطلاعات محرمانه سه كاربر مورد نظر خود را در اين شبكه در اختيار مقامات آمريكا بگذارد.»

راشا تودي در گزارش خود تصريح كرد كه دولت آمريكا از كشورهاي جهان مي‌خواهد كه به حقوق شهروندان و حريم خصوصي آنان احترام بگذارند در حالي كه خود تلفن‌هاي همراه، رايانه‌ها و ديگر اطلاعات شخصي شهروندانش را تحت كنترل شديد دارد.

راشا تودي نوشت كه "هيلاري كلينتون"، وزير امور خارجه آمريكا در يكي از سخنراني‌هايش گفت كه نگاه دولت آمريكا به آزادي اينترنتي، نگاهي است كه اين كشور به ديگر حقوق افراد دارد.

راشا تودي با توجه به اين مطالب مي‌نويسد كه "پل كرياگ رابرتس" يكي از مقامات دولت ريگان، رئيس جمهور اسبق آ‌مريكا در اظهاراتي افشاگرانه تاكيد كرد كه دولت آمريكا دولتي رياكار و تناقض‌گو است كه سال‌هاي سال رياكاري كرده و اظهارات متناقض ارائه كرده است.

بر اساس اين گزارش، رابرتس در ادامه اظهاراتش گفت: «دولت آمريكا هميشه به ديگران نصيحت مي‌كند، اما خود هرگز از نصايحش پيروي نمي‌كند. دولت آمريكا آزادي‌هاي مدني شهروندانش را در لفافه مبارزه با تروريسم پايمال كرده است در حالي كه همين دولت به ديگر كشورها پند و اندرز مي‌دهد و از آنان مي‌خواهد كه به آزادي‌هاي ديگران احترام بگذارند

اين مقام ارشد دولت ريگان در ادامه اظهاراتش تصريح كرد: «ما واقعا بدترين مجرم هستيم. اين به جهانيان نشان مي‌دهد كه ايالات متحده چه كشور رياكاري است.»

رابرتس همچنين گفت كه وي به عنوان يك شهروند آمريكا از تناقض‌گوئي‌هاي دولت اين كشور به شدت شرمسار است.

در ادامه اين گزارش آمده است كه دولت آمريكا استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي تویيتر و فيس‌بوك در مصر را تحت حمايت شديد خود قرار داد و اكنون نیز برای کاربران ايرانی، صفحه‌ای فارسی در شبكه اجتماعی تویيتر ایجاد كرده است.

راشا تودي در گزارش خود نوشت كه رابرتس با اشاره به ويكي ليكس و "جوليان آسانژ"، تصريح كرد كه دولت آمريكا دوست دارد از تكنولوژي، براي ايجاد بحران در ديگر كشورها استفاده كند، اما به محض آن كه شرايط عوض شد به كلي تغيير موضع مي‌دهد.

رابرتس در بخش ديگري از اظهاراتش گفت كه دولت آمريكا مي‌خواهد رشد روزنامه‌نگاري اينترنتي جديد را وحشتناك جلوه دهد و از اين ترس براي بسته شدن آنها استفاده کند.

اين مقام دولت اسبق آمريكا همچنين به نقض حقوق شهروندان آمريكا از سوی دولت اين كشور اشاره كرد و گفت كه "برادلي منينگ" شخصي است كه حقوق مدني وي از طریق دولت واشنگتن به صورت كاملا آشكار مورد تجاوز قرار گرفت، اما تاكنون هيچ اقدامي در اين باره صورت نگرفته است.