Gerdab.IR | گرداب

بودجه 20 ميليون دلاري آمريكا براي انتشار اخبار تخريبي عليه ايران

تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۸

مجلس سناي آمريكا بودجه‌اي را به تصويب درآورده تا به وسيله آن مخالفان ايراني را وادار كند با جمهوري اسلامي درباره سيستم "فيلترينگ" و "سانسور" سايت‌هاي اينترنتي و اخبار به مبارزه بپردازند.

یه گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري فرانسه، مك كين اذعان كرد: «طرح VOICE كه "قانون قربانيان سانسور در ايران" نام دارد علاوه بر مقابله با سانسور اينترنت شامل تقويت ارسال برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني به ايران نيز مي‌شود.»

"جان مك‌كين" و "ليندسي گراهام"، سناتورهاي جمهوري‌خواه آمريكا، "جوزف ليبرمن" سناتور مستقل آمريكا و "تد كائوفمن" و "رابرت كيسي" سناتورهاي دموكرات آمريكا از جمله سناتورهايي بودند كه از طرح "قربانيان قانون سانسور ايران" (VOICE) حمايت كردند.

مك كين اذعان كرد: «طرح VOICE كه "قانون قربانيان سانسور در ايران" نام دارد علاوه بر مقابله با سانسور اينترنت شامل تقويت ارسال برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني به ايران نيز مي‌شود.»

سنا خواستار 30 ميليون بودجه شده است تا بخش فارسي "راديو آزاد اروپا" را فعال كرده تا بدين وسيله با انتشار اخبار به ايران، با جمهوري اسلامي و سيستم سانسور در ايران به مقابله بپردازد.

آمريكا همچنين 20 ميليون دلار بودجه در نظر گرفته‌ است تا دسترسي ايرانيان به اطلاعاتي كه از سوی مقامات ايراني سانسور مي‌شود، آسان شده و ايرانيان را ترغيب كنند تا در زمينه بسته بودن سايت‌ها، سانسور و كنترل اينترنت در ايران به مبارزه بپردازند.

نمايندگان مجلس سنا همچنين از "باراك اوباما"، رئيس‌جمهوري آمريكا درخواست كرده‌اند تا شركت‌هاي غيرايراني و به خصوص شركت‌هاي آمريكايي را كه به مقامات ايران در سانسور سايت‌هاي اينترنتي كمك‌رساني مي‌كنند، معرفي كند.

همچنین پنج ميليون دلار براي اطلاع‌رساني و آگاهي به اين شركت‌ها در نظر گرفته است تا از كمك به مقامات ايراني در سانسور اخبار و فيليتر سايت‌هاي اينترنتي خودداري كنند.