Gerdab.IR | گرداب

راه اندازی فاز اول شبکه ملی دیتا

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۹

با بهره برداری کامل از پروژه شبکه ملی دیتا علاوه بر افزایش پهنای باند اینترنت بالغ بر۸۰گیگا بیت برثانیه-Gbps - امکان بهره برداری از ۴۷۰ Gbps ظرفیت IP داخلی و پیاده سازی دولت الکترونیک تعریف و اجرا شده است.

فاز اول شبکه ملی دیتا (IP/MPLS) که پیش از این قرار بود در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، روز یکشنبه اول اسفندماه از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، پروژه شبکه ملی دیتا شامل ۵۵ سایت در سطح کشور است و در این فاز ۲۲ سایت آن شامل ۳ مرکز بین الملل در شهرهای شیراز، تهران و تبریز به همراه ۱۹ سایت دیگر راه اندازی می‌شود. پس از راه اندازی این پروژه، شبکه ارتباطات زیرساخت با استفاده از تجهیزات مدیریتی شبکه در سایت اصلی و پشتیبانی انواع سرویس‌ها در سطوح مختلف، قابل بهره برداری خواهد بود.

گفته شده است که با بهره برداری کامل از پروژه شبکه ملی دیتا علاوه بر افزایش پهنای باند اینترنت بالغ بر۸۰گیگا بیت برثانیه-Gbps - امکان بهره برداری از ۴۷۰ Gbps ظرفیت IP داخلی و پیاده سازی دولت الکترونیک تعریف و اجرا شده است.
 
این پروژه قابلیت‌های لازم برای امکان تبدیل کشور به عنوان قطب ارتباطی منطقه در لایه دسترسی را فراهم نیز خواهد کرد.
 
عمده‌ترین سرویس‌های قابل ارائه در این شبکه نیز اینترنت، اینترانت، ارائه سرویس‌های خصوصی مجازی امن در لایه‌های مختلف و سرویس‌های مدیریتی نظیر مدیریت سطح سرویس و پشتیبانی مشتریان خواهد بود.