Gerdab.IR | گرداب

كيبورد مجهز به سونار

تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۹

اين كيبورد مخصوص كاربران فراموش كاري است كه به حفاظت از اطلاعات خود اهميت نمي‌دهند و همواره آن را ناديده مي‌گيرند.

شركت KSI دست به توليد صفحه كليدهايي زده كه مجهز به تكنولوژي سونار هستند.

به گزارش گرداب به نقل از تبيان، سونار به معناي ناوبري و جهت‌يابي با استفاده از صوت است. اين واژه در زبان انگليسي به صورت SONAR خوانده مي‌شود و مخفف عبارت Sound Navigation And Ranging است. تكنولوژي سونار جديد نيست بلكه اختراع آن به جنگ جهاني اول باز مي‌گردد.

 زماني كه ناوبرها و كشتي‌ها نيازداشتن اهداف دريايي را از فاصله‌هاي دور شناسايي كنند. اين تكنولوژي از سوی دو محقق روسي براي اولين بار ابداع شد. اين پروژه بعدها به دست نيروي دريايي بريتانيا و ايالت متحده تكميل گشت.

عملكرد سونار به اختصار به اين صورت است كه از مبدا پالس‌هایي صوتي فرستاده مي‌شود و سپس پالس‌هاي برگشتي از طریق سنسورها دريافت مي‌شوند. براي فاصله يابي تنها كافسيت زمان رفت و برگشت پالس را حساب كنيد.

شايد اين سوال در ذهن شما ايجاد شود كه تفاوت سونار با رادار در چيست؟ در واقع سونار از امواج فراصوتي استفاده مي‌كند ولي رادار از امواج الكترومغناطيس. امواج فراصوتي نيز مانند امواج صوتي قابليت تابش و بازتابش را دارند با اين تفاوت كه بسامد آن‌ها بسيار بالاتر از امواج صوتي است.

در اقدامي جالب، شركت KSI) Key Source International) دست به توليد صفحه كليدهايي زده كه مجهز به تكنولوژي سونار هستند. اين كيبوردها نه به منظور جهت يابي و يا فاصله يابي بلكه به منظور حفاظت هر چه بيشتر از اطلاعات طراحي شده‌اند.

كيبورد با استفاده از سونار، وجود كاربر را تشخيص مي‌دهد و به محض آنكه كاربر ميز را ترك كند، شروع به پيغام دادن مي‌كند و به كاربر هشدار مي‌دهد تا دستگاه را Lock كند.

اين كيبورد مخصوص كاربران فراموش كاري است كه به حفاظت از اطلاعات خود اهميت نمي‌دهند و همواره آن را ناديده مي‌گيرند. از ديگر ويژگي‌هاي اين كيبورد نحوه Log in كردن سيستم است. اگر از اين كيبورد استفاده كنيد مجبوريد براي دوباره روشن كردن سيستم از هفت خوان رستم بگذريد. به اين منظور ابتدا بايد رمز عبور را وارد كنيد. سپس اگر از كارمندان شركت هستيد بايد كارت پرسنلي خود را رو به روي ID خوان كيبورد قرار دهيد تا شناسايي شويد. اگر از كاربران خانگي هستيد اثر انگشت مي‌تواند همين نقش را ايفا كند.

كيبورد شركت كي اس اي از طريق پورت USB به كامپيوتر متصل مي‌شود و به كمك اپليكيشني كه همراه آن ارائه مي‌شود مي‌توانيد آن را مطابق نياز خود تنظيم و شخصي سازي كنيد. مانند مدت زمان قفل بودن، ميزان ضربه كليدها و... . همچنين اطلاعات امنيتي شما به جاي سرور بر روي حافظه USB ذخيره مي‌شوند. شركت سازنده عنوان كرده است كه مي‌توان كيبورد را بر اساس اپليكيشن‌هاي امنيتي تحت وب نيز هماهنگ كرد.