
به گزارش
گرداب، "بري ديللر"، رئيس هيات مديره و مدير اجرائي IAC/InteractiveCorp در كنفرانس Fortune Brainstorm كاليفرنيا مدلهاي كسب و كار اينترنت سنتي را كه در آن مصرفكنندگان براي دسترسي به اينترنت پول پرداخت ميكنند، در حالي كه محتواها به رايگان در اختيار كاربران قرار ميگيرند را به چالش كشيد.
وي اظهار كرد: «در آينده درآمد از تبليغات، اشتراك و مبادلات فراهم ميشود و كاربران اينترنت بايد براي محتوايي كه مشاهده و استفاده ميكنند پول پرداخت كنند.»
به گفته وي، اين تغيير آسان نبوده و سالهاي پيش رو براي فراهمكنندگان محتوا راحت نخواهد بود. اينترنت همچنان در دوران ابتدايي خود است و در حالي كه محتواها در ابتدا بدون هزينه براي كاربران فراهم ميشد همواره هدف اصلي يافتن راهي براي كسب درآمد بود.
اظهارات ديللر بازتاب سخنان ديگر بزرگان دنياي رسانه است كه خواستار پولي شدن دسترسي به محتواهاي رسانهاي آنلاين هستند.
نيوزكورپ، مالك وال استريت ژورنال و تلويزيون و استوديوهاي فيلم فاكس، نيز بهدنبال درآمدزايي از طريق كسب و كار اينترنتي و دريافت هزينه از مصرفكنندگان براي دسترسي به اخبار و سرگرمي است؛ وال استريت ژورنال در حال حاضر براي دسترسي به وب سايتش هزينه اشتراك آنلاين دريافت ميكند.
منبع:
ایسنا