Gerdab.IR | گرداب

سایت "همسریابی"؛ محل قرارهای انقلابیون لیبی

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

در یکی از پایگاه‌های همسریابی اسلامی به نام "مودت"، مردی با نام کاربری «میریام کجاست؟» وجود دارد. تعداد کسانی که به او علاقه دارند به بیش از 171.000 نفر می‌رسد.

مخالفان رژیم قذافی برای سازماندهی فعالیت‌های خود به جای توییتر و فیس بوک از یک سایت همسریابی اسلامی استفاده می‌کنند و به جای روابط عاشقانه برای براندازی رژیم قذافی برنامه ریزی می کنند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه خبری ABC، مخالفان رژیم قذافی به منظور مدیریت فعالیت‌های خود از یک پایگاه همسریابی اسلامی استفاده می‌کنند.

در یکی از پایگاه‌های همسریابی اسلامی به نام "مودت"، مردی با نام کاربری «میریام کجاست؟» وجود دارد. وی به طور متداول پیام‌هایی را از دیگر زنان مسلمان دریافت می‌کند که در برخی از آنها این عبارت آمده است: «به امید این که روزی پر از یاسمن داشته باشی.»

وی همچنین در نزد خانم‌ها بسیار معروف است،  تعداد کسانی که به او علاقه دارند به بیش از 171.000 نفر می‌رسد. اما نه «میریام کجاست؟» و نه طرفداران وی هیچ یک علاقه‌ای به روابط عاشقانه ندارند. آنها به واژگون‌سازی رژیم معمر القذافی علاقمندند.

به گفته شبکه خبری ABC، این سایت همسریابی در طی یکی دو هفته گذشته به عنوان مکانی مخفی برای تبادل اطلاعات و کلمات ترغیب‌کننده برای قیام مردم لیبی مورد استفاده قرار گرفته است.

اکثر این 171.000 نفر که طرفدار «میریام کجاست؟» هستند زن نبوده و گفته می‌شود که خودِ «میریام کجاست؟» رهبر مخالفان لیبی، عمر شیبلی محمودی، است. از آنجا که این سایت تماس بین مردان را ممنوع کرده است، لذا مردان مخالف رژیم مجبور شدند تا برای خود هویت‌های مونث جعل کنند.

پیام‌های ارسالی به صفحه محمودی، همانند پیام فوق، اصولا به صورت رمزی نوشته شده‌اند تا کارها و فعالیت‌های آنها پنهان باقی بماند؛ مثلا کلمه یاسمن اشاره به انقلاب یاسمن دارد. کاربران به هنگام اشاره به آزادی اغلب از واژه عشق استفاده می‌کنند، و برای برگزاری جلسه، ابراز تمایل به تماس با یکدیگر می‌کنند.

مخالفان، با استفاده از این روش‌ها نه تنها قادر به تماس با محمودی شدند بلکه هر یک به نوبه خود به اجرای انقلاب لیبی نیز کمک کرده‌اند.

منبع: مشرق