Gerdab.IR | گرداب

كاربران اينترنت عامل ادامه ارسال هرزنامه‌ها هستند

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۸

بر اساس يك گزارش جديد، علت وجود هرزنامه‌ها موثر بودن زياد آن‌ها براي مجاب ساختن مردم به خريد محصولات است.

به گزارش گرداب، در نظرسنجي جديدي كه در آمريكا و كانادا انجام گرفت بيش از نيمي از پاسخ‌دهندگان معترف شدند بر روي ايميل‌هايي كه فكر مي‌كنند هرزنامه‌اند، كليك مي‌كنند.

اين نظرسنجي از سوی گروه كاري ضد سوءاستفاده از پيام‌رساني (MAAWG) از بيش از 800 كاربر رايانه انجام گرفت كه افراد معمولي استفاده كننده از آدرس‌هاي ايميل معمولي و بدون كنترل از سوی بخش IT، حرفه‌اي بودند.

بر اساس يافته هاي اين بررسي، برخي از كاربران به شكل تصادفي بر روي هرزنامه‌ها كليك مي‌كنند، اما سايرين مايل بودند با شركت ارسال كننده هرزنامه‌ها تماس گرفته و از آن‌ها بخواهند راحتشان بگذارند. شمار قابل توجهي نيز مطمئن نبودند چرا بر روي هرزنامه كليك كرده‌اند، اما 12 درصد عنوان كردند به دليل علاقه‌مندي به كالا يا خدمات برروي هرزنامه كليك مي‌كنند.

طبق اين گزارش، اين افراد موجب مي‌شوند هرزنامه به عنوان شكل تبليغاتي مطمئن ادامه يابد و بيشتر آن‌ها جوانان 18 تا 24 ساله اي هستند كه برروي لينك‌ها كليك مي‌كنند تا ببينند چه اتفاقي مي‌افتد در حالي كه افراد 65 سال به بالا كمتر امكان دارد برروي هرزنامه كليك كنند، اما بيش‌تر امكان دارد به ارسال كنندگان هرزنامه،‌ نامه‌اي ارسال و براي حذف شدن از فهرست آن‌ها درخواست كنند.

منبع: ایسنا