كاهش سهم گوگل در بازار جست‌و‌جوگرهای اينترنتی

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

شركت تحقيقاتي كام‌اسكار اعلام كرد: «آمار ماهانه صنعت جست‌‌و‌جوي اينترنتي نشان مي‌دهد، سهم گوگل از6.65 درصد به 4.65 درصد در ماه فوريه كاهش يافته است.»

سهم گوگل در بازار جست ‌و جوي اينترنتي در ماه فوريه كاهش پيدا كرد، اين در حالي است كه اين موتور جست‌‌و‌جو همچنان پيشتاز اين بازار است.

به گزارش گرداب به نقل از ايسنا، شركت تحقيقاتي كام‌اسكار اعلام كرد: «آمار ماهانه صنعت جست‌و‌جوي اينترنتي نشان مي‌دهد، سهم گوگل از 65.6 درصد به 65.4 درصد در ماه فوريه كاهش يافته است.»

اين درحالي است كه سهم موتور جست‌‌وجوي اينترنتي بينگ مايكروسافت با پنج‌ دهم درصد افزايش به 13.6 درصد رسيده است.

در اين گزارش همچنين آمده است: «سهم موتور جست‌‌و‌جوي ياهو بر روي 16.1 درصد در ماه فوريه ثابت ماند؛ موتور جست‌وجوي IACAI نيز در جايگاه چهارم اين بازار قرار گرفت و سهم آن 0.2 درصد افزايش يافت و موتور جست ‌و جوي AOL در رتبه پنجم قرار گرفت.»

مجموع جست‌وجوهاي اينترنتي در ماه فوريه 15.4 ميليارد جست‌‌و‌جو بوده و 10.1 ميليارد جست ‌و جو متعلق به گوگل، 2.5 ميليارد جست‌و‌جو متعلق به ياهو و 2.1 ميليارد جست‌ و جو نيز از طريق موتور جست ‌و جوگر اينترنتي مايكروسافت انجام شده است.