Gerdab.IR | گرداب

فيس‌بوك استراليا را مجبور به عذرخواهی کرد

تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۰

به دنبال انتشار مطالب نژادپرستانه درباره افغان‌ها از سوی نظاميان استراليايي در فيس‌بوك، وزير دفاع استراليا از همتاي افغان خود عذرخواهي كرد.

به گزارش گرداب خبرگزاري اتريش نوشت: در پي انتشار مطالب نژادپرستانه درباره افغان‌ها در شبكه اجتماعي فيس‌بوك از سوی نظاميان استراليايي مستقر در افغانستان، استراليا از دولت افغانستان عذرخواهي كرد.

بر اساس اين گزارش، نظاميان استراليايي با قراردادن نوشته‌ها و فيلم‌هايي كه مضامين نژادپرستانه دارند، اقدام به متهم كردن افغان‌ها كردند و پيش‌بيني مي‌شود نظامياني كه در اين اقدام دخالت داشته‌اند به استراليا بازگردانده شوند و احتمالا مجازات‌هاي قانوني نيز در انتظار آنان خواهد بود.

"استفان اسميت‌"، وزير دفاع استراليا روز گذشته با اعلام اين خبر گفت كه به دنبال اين اقدام و از آنجا كه نگران وجهه سربازان استراليايي است، با "عبدالرحيم وردك" همتاي افغان خود در اين زمينه تلفني گفت‌وگو كرده است.

پس از نيروهاي پيمان آتلانتيك‌شمالي (ناتو) استراليا با هزار و 500 نظامي، بيشترين تعداد نيرو را در افغانستان دارد كه از پايان سال 2001، 23 نفر از آنها در منطقه هندوكش جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس