Gerdab.IR | گرداب

رایانه های وزارت دفاع استرالیا هک شد

تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۰

گزارشها حاکی است رایانه های وزارتخانه های دفاع و امور خارجه استرالیا و رایانه جولیا گیلارد، نخست وزیر این کشور احتمالا هدف حمله هکرها قرار گرفته اند.

به گزارش گرداب، روزنامه دیلی تلگراف سیدنی نوشت: مقامات اطلاعاتی آمریکایی به دولت استرالیا اعلام کردند این هکرها که احتمالا چینی بودند‌، به چند هزار ایمیل در کامپیوترهای حداقل 10 وزیر نفوذ کرده اند.

علاوه بر رایانه جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا، رایانه های کوین راد‌، وزیر امور خارجه و استیفن اسمیت، وزیر دفاع استرالیا نیز هک شده اند.

بر اساس این گزارش، عملیات جاسوسی از ایمیلها از ماه فوریه آغاز شده و بیش از یک ماه ادامه داشته است.

 کارشناسان امنیتی استرالیایی می گویند به نظر می رسد هکرها به دنبال جمع آوری اطلاعاتی درباره پروژه های اصلی استرالیا بوده اند.

نیل فرگاس، کارشناس امنیتی می گوید: «علاقه به دریافت اطلاعاتی درباره مسائل تجاری استرالیا ممکن است مهاجمان را به انجام این کار واداشته باشد.»

پروژه های عظیمی در استرالیا وجود دارد که از نظر دیگر کشورها بسیار مهم هستند.

مک کللان دادستان کل استرالیا از رد یا تایید این گزارشها خودداری کرده است.

او در بیانیه ای اعلام کرد: آژانسهای اطلاعاتی و امنیتی استرالیا درباره امنیت شبکه اینترنت با همتایان خود در سطح بین الملل از نزدیک همکاری دارند و دولت استرالیا به دقت موضوع امنیت شبکه های اینترنتی را زیر نظر دارد.

به نظر می رسد شبکه ایمیل رایانه های پارلمان استرالیا که از ایمنی پایین تری برخوردار هستند مورد بیشترین حمله قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، گزارش دفتر بازرسی ملی استرالیا حاکی است هکر ها در کمتر از یک ساعت موفق شده اند بیش از 10درصد از رمزهای عبور مورد استفاده قسمتهای زیر نظر جولیا گیلارد را به دست آورند.

منبع: مشرق