Gerdab.IR | گرداب

نشست وزارت دفاع آمريكا، ناتو و اتحاديه اروپا برای تقويت امنيت سايبری

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۰

يكي از مقامات ارشد دفاعي امریکا اعلام كرد: «اين نشست فرصتي است تا كارشناسان سايبري را بر آن دارد تا جنبه‌هاي اجرايي اين طرح را آغاز كنند.»

به گزارش گرداب، اندیشکده آتلانتیک با اعلام این خبر نوشت: "ويليام جي لين 3" (William J. Lynn III‌) معاون وزير دفاع آمريكا با ناتو و مقامات اتحاديه اروپا ديدار مي‌كند تا قابليت‌هاي دفاع سايبري را تقويت كند.

در 4 ماه اخير، اين دومين ديدار لين با ائتلاف ناتو در خصوص موضوع امنيت سايبري محسوب مي‌شود.

"برايان وايتمن" (Bryan Whitman‌) سخنگوي پنتاگون اعلام كرد: «اين ديدار فرصتي براي لين، معاون وزير دفاع آمريكا فراهم مي‌آورد تا با ناتو و رهبران اتحاديه اروپا در خصوص شيوه‌هاي تقويت امنيت سايبري و همچنين پيگيري بيانيه نشست ليسبون براي توسعه و اجراي سياست سايبري ناتو و اجراي طرح تطبيقي با قابليت‌هاي واقعي ديدار و بحث كند.»

يكي از مقامات ارشد دفاعي امریکا اعلام كرد: «اين نشست فرصتي است تا كارشناسان سايبري را بر آن دارد تا جنبه‌هاي اجرايي اين طرح را آغاز كنند. اين مقام دفاعي آمريكا ادامه داد كه يكي از اهداف اين نشست، حفظ شبكه‌هاي ائتلاف ناتو و ترغيب تمامي كشورها براي مشاركت در تحقق اين امر است.

تمركز اصلي لين در هفته جاري، بررسي موضوع گردهم آوردن كشورهاي تحت ديدگاه مشترك ناتو است تا از آنها بخواهد كه تجارب و مهارت‌هاي يكديگر را تقويت كنند و بر اساس تهديدهاي سايبري يك ديدگاه مشترك تنظيم كنند تا شبكه‌هاي ناتو را مورد محافظت قرار دهند.

لين با "آندرس فوگ راسموسن"، دبيركل ناتو نيز ديدار خواهد كرد و از نزديك با "گابور ايكلودي" (Gábor Iklódy) دستيار دبيركل ائتلاف ناتو در امور مربوط به چالش‌هاي موجود امنيتي، همكاري خواهد داشت.

منبع: اشراف