Gerdab.IR | گرداب

به سرش شلیک نکردیم‌، گردنش را شکستیم‌!

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۰

واکنش مضحک وزارت خارجه بحرین نسبت به شهادت نوجوان 15 ساله بحرینی از سوی نیروهای امنیتی: «به سرش شلیک نکردیم، گردنش را شکستیم!»

گرداب- هفته گذشته بود که شانزدهمین شورای حقوق بشر قطعنامه ای ضد ایرانی را بدون اجماع و با یک لابی ضعیف تصویب کرد‌، ضعیف از آن جهت که 21 کشور به این قطعنامه رای منفی یا ممتنع دادند، 4 کشور هم اصلا در رای گیری شرکت نکردند و تنها 22 کشور به آن رای مثبت دادند.



 باید بدانید مالدیو (!)‌، تانزانیا و اسرائیل بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر هم جزء این 22 کشور بودند و جالب تر اینجاست که در مانورهای رسانه ای از میان آن 22 کشور فقط به سوئد و در مواردی به آمریکا اشاره شد.

 شاید این موضوع به خاطر این باشد که اکثر آن 22 کشور برای عموم مردم جهان ناشناخته هستند و برای پیدا کردن آن ها روی نقشه به میکروسکوپ نیاز خواهید داشت. می توان گفت اجماعی از کشورهای میکروسکوپی‌، آمریکا و سوئد بانیان این قطعنامه ضد ایرانی بودند که اکثریت آن ها رای خود را در ازای کمک های نقدی به آمریکا فروخته بودند.

پاراگراف بالا توصیفی بود از وضعیت این روزهای مجامع و شوراهای حقوق بشر در غرب که البته این توصیف را می توان به تمام روزهای آنان تعمیم داد‌.

آبروداری و حیثیت مجامع بین المللی‌؛ این مجامع حتی سعی نکردند برای حفظ آبرو و حیثیت بین المللی خود نیم نگاهی به کشتار مردم بحرین و دیگر کشورها از جمله لیبی داشته باشند‌! این  در حالی است که نسبت به یک دادگاه قانونی و محکومیت قانونی یک فرد واکنش نشان دادند و نماینده جهت بررسی تعیین کردند اما حتی یک جمله در جهت تقبیح کشتار مردم بحرین عنوان نکردند!

در حقیقت شورای جدید حقوق بشر چیزی جز یک دستاویز برای خواست‌های آمریکا و اسرائیل نیست‌، همان طور که قطعنامه اخیر ضد ایرانی اش هم به نوعی همان پیام نوروزی آقای دستکش مخملی (اوباما) بود‌.

اما بحرین‌؛ کشتار‌، سرکوب اعتراضات مردمی و ضرب و شتم مردم در این کشور همچنان ادامه دارد و به تازگی و طی روزهای اخیر موج دستگیری مخالفان و تجاوز به عنف به این سرکوب ها اضافه شده است‌؛ خبرهای رسیده از این کشور حاکی از آن است نیروهای امنیتی سیاه پوش شب‌ها به منازل رهبران اعتراضات و مخالفان یورش برده و پس از دستگیری، سایر اعضای خانواده را تهدید به تجاوز می کنند‌. همین طور در مواردی اقدام به تخریب منازل معترضان کرده اند و از دختران، زنان و مردان زندانی خبرهای ناگوارتری به گوش می رسد که متاسفانه به دلیل عمق فاجعه قادر به تشریح آن ها نیستیم.

می توان گفت امروز شیعه بودن در بحرین تبدیل به یک جرم شده است، عکسبرداری از منازل شیعیان با هلی کوپتر و عدم ارائه خدمات درمانی به شیعیان در بیمارستان های بحرین از دیگر موارد نقض آشکار حقوق بشر در این کشور است البته اهل تسنن بحرین هم از این سرکوب ها در امان نیستند اما همان طور که می دانید اکثر جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می دهند و همین امر باعث شده است یک جبهه متحد بین المللی در مقابل این مردم بی دفاع صف آرایی کند‌.

 آل سعود هم در این سرکوب ها کم نگذاشته اند و پس اشغال نظامی بحرین همراه با نیروهای امنیتی این روزها شلیک مستقیم به نواحی حیاتی بدن معترضان را در پیش گرفته اند.

 بسیارند کسانی که که با شلیک مستقیم به سر و صورت به شدت زخمی شده و تعداد زیادی هم به شهادت رسیده اند که یک نوجوان 15 ساله نیز در میان آن ها دیده می شود‌. نوجوانی که با شلیک گلوله نیروهای امنیتی به سر به شهادت رسیده است اما در یک اظهار نظر مضحک وزارت خارجه بحرین بدون تقبیح این حرکت اعلام کرده است : «کشته شدن این نوجوان بر اثر ضربات وارده به سر و گردن و در نهایت شکستگی گردن وی بوده است.»

 در حقیقت گفته اند: «به سرش شلیک نکردیم، گردنش را شکستیم!» باید از مجامع حقوق بشر پرسید آیا این موارد نقض آشکار حقوق بشر در بحرین  را نمی بینید یا نمی خواهید ببینید‌؟!! آیا برای بررسی و تحقیق در مورد این موارد نیاز به تعیین نماینده نیست‌؟!! و...

امروز رویای حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی در بحرین تبدیل به کابوس شده است‌، دیکتاتورها بر اساس همین حقوق بشر آمریکایی و تحت حمایت مجامع آنان هر کشتار و سرکوبی را بدون ترس انجام می دهند و همین مجامع با وجود این موارد نقض آشکار حقوق بشر که یک نمونه اش در بحرین را مرور کردیم دستور کار خود را بررسی حقوق بشر در ایران قرار می دهند‌!!!

کانون وبلاگ نویسان فتح