Gerdab.IR | گرداب

سرقت میلیون‌ها آدرس اینترنتی در حمله سایبری

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۰

میلیونها آدرس ایمیل و مشخصات کاربری طی حمله ای سایبری به یکی از بزرگترین شرکتهای تجاری آمریکا به سرقت رفتند.

به گزارش گرداب، شرکت "اپسیلون" وظیفه مدیریت ارتباطات مشتریان خود را به عهده داشته و سالانه در حدود 40 میلیارد ایمیل رد و بدل می‌کند. این شرکت بیش از دو هزار و 500 مشتری دارد که برخی از آنها شرکتهای مشهوری هستند.

بسیاری از مسئولان شرکت اپسیلون با تماس با مشتریان خود اعلام کرده اند شاید هکرها از این اطلاعات به سرقت رفته علیه آنها استفاده کنند و یا به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنند.

این شرکت در بیانیه ای کوتاه در وب سایت خود اعلام کرد اطلاعات مشتریان این شرکت در اثر ورود غیر قانونی به سیستم نامه نگاری های الکترونیکی شرکت به سرقت رفته اند. این اطلاعات تنها شامل آدرس ایمیل و اسامی مشتریان بوده است و هیچ اطلاعات شخصی و قابل شناسایی دیگری به سرقت نرفته است.

بر اساس گزارش بی بی سی، اپسیلون تحقیقات گسترده ای را در رابطه با چگونگی نفوذ هکرها به سیستم ایمیل این شرکت آغاز کرده است. این شرکت به صورت مجزا نام مشتریانی که اطلاعات آنها به سرقت رفته است را معرفی نکرده اما برای مثال بانک "بارکلی" که مسئولیت صدور کارتهای اعتباری "ویزا" را به عهده دارد به مشتریان خود اخطار داده ممکن است به زودی هرزنامه هایی را به منظور ربوده شدن اطلاعات شخصی تر کاربران این بانک دریافت کنند.

منبع: مهر