Gerdab.IR | گرداب

حمله مجازی تفنگداران آمریکا به تهران + عکس

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۰

در جدیدترین بازی ساخت شرکت EA با عنوان Battlefield 3 تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در تهران دست به عملیات نظامی ویژه می‌زنند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، Battlefield 3 نام جدیدترین بازی جنگی است که قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود. این بازی یک بازی تیراندازی از دید اول شخص است که از سوی شرکت EA Digital Illusions CE تولید و به وسیله شرکت Electronic Arts عرضه می‌شود. در این بازی شما نقش تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را دارید که طبق معمول با نام عباراتی چون آزادی و مبارزه با تروریسم به کشورهای دیگر از جمله ایران حمله می‌کنید.

این دوازدهمین شماره از سری بازی‌های Battlefield است و در واقع دنباله داستان قبلی آن در Battlefield 2 است که در سال 2005 عرضه شد.

از جمله ویژگی‌های این بازی استفاده آن از موتور بازی Frostbite 2.0 ساخت شرکت DICE است. این موتور سبب می‌شود تا سازندگان آن بتوانند عملیات‌های تخریبی پیشرفته‌تر و نیز موسیقی و گرافیک بهتری را ارائه دهند. سازندگان آن سعی کرده‌اند تا با استفاده از این موتور جدید، شرایط کاملاً طبیعیِ میادین نبرد را به بازی‌باز القا کنند؛ شرایطی چون پرت شدن بر اثر موج انفجار،  تأثیر وزش باد و نیروی جاذبه بر روی گلوله‌ها.
 
 

این بازی در وهله نخست برای رایانه‌های شخصی و در درجه بعد برای کنسول‌های PlayStation 3 و Xbox 360 طراحی و در نظر گرفته شده است. لذا، نسخه رایانه‌های شخصی آن دارای نقشه‌های بازی بیشتری نسبت به نسخه کنسولی آن می‌باشد. مخاطبین این بازی اشخاص بالای 18 سال هستند.

حوادث Battlefield 3 در خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی روی می‌دهد. نقشه‌های تأییدشده برای این بازی تاکنون شامل نقشه شهرهایی چون تهران، پاریس، سلیمانیه و نیویورک است که در این مکان‌ها جنگ‌های خیابانی و نیز درگیری‌ در مناطق مرکزی شهر و فضاهای باز رخ می‌دهد. اتفاقات و رویدادهای این بازی در سال 2014 روی می‌دهند.
 
 
 
شاید این دسته از بازی‌ها در وهله نخست صرفاً یک سری بازی ساده به نظر آیند، اما اگر کمی عمیق‌تر به آنها نگریسته شود می‌توان دریافت که میلیون‌ها دلاری که صَرف ساخت چنین بازی‌هایی می‌شود فقط جنبه تجاری و سرگرمی ندارد، بلکه در ورای آنها می‌توان به وضوح جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی مذهبی را یافت.

همان‌طور که کارشناسان مختلف، بارها به فعالیت‌های هدفمند دولت آمریکا در تغییر و آماده‌سازی اذهان عمومی خود و دیگر کشورها برای مقابله و جنگ با اسلام، شیعیان و به ویژه ایران اشاره کرده‌اند، بی‌شک یکی از اهداف این بازی که می‌تواند مهم‌ترین آنها نیز باشد، آماده‌سازی اذهان عمومی به ویژه نسل جوان برای مقابله با ایران و کشورهای اسلامی است. اگر به مکان‌هایی که اتفاقات این بازی در آن روی می‌دهد نگاهی انداخته شود، می‌توان به سهولت دید که این رویدادها در مرز بین ایران و عراق (سلیمانیه)، و حتی در داخل مرز ایران و در تهران روی می‌دهد.
 
 
 
پـیش از این، اکثر رویدادهای چنین بـازی‌های جنگـی‌ای از جـمله Model of Honor : operation Anaconda (2010) ،Metal Gearsolid 4 Call of Duty:Modern Warfare2 و غیره در افغانستان و کشورهای عربی به ویژه عراق رخ می‌داد. اما اکنون و برای نخستین بار در یکی از بازی‌های معروف و پرهزینه ساخت آمریکا این درگیری‌ها به داخل ایران و تهران کشیده می‌شود.

شاید لازم باشد که دیگر در نگرش خود نسبت به این بازی‌های به ظاهر بازی، بازنگری کرده و آنها را جدی‌تر دنبال کنیم و برای آنها تمهیدات لازم آن هم نه از نوع سلبی، که ایجابی، بیاندیشیم.