Gerdab.IR | گرداب

انقلاب ایران؛ مادر همه انقلاب‌های اسلامی

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

امام خامنه‌ای فرمودند: «بعد از پیروزی انقلاب شما، احساسات اسلامی و ایمانی در سراسر این منطقه به جوش آمده است.»

گرداب- ای مادر انقلاب‌های اسلامی جهان عرب و جهان اسلام، ای انقلاب اسلامی ایران و ای ملت بزرگ مسلمان در ایران و ای رهبر عظیم الشأن، بی گمان آن کسانی که زاییده این انقلاب‌اند، یعنی انقلاب‌های دیگری که در سراسر کشورهای مسلمان‌نشین به وقوع پیوسته است و به وجود آمده است و خواهد آمد اینها به کمک انقلاب اسلامی ایران می آیند.



بخشی از سخنرانی رهبر انقلاب در نمازجمعه سال ۱۳۵۹ در مورد انقلاب اسلامی مردم ایران:
ملت ایران هفتاد هزار شهید داده است. ملت ایران باز هم آماده است که شهید و مجروح دهد. ملت ایران برای خاطر خدا و برای اقامه‌ نام خدا و برای احیاء اسلام، برای اقامه یک دولت بزرگ اسلامی، یک قدرت عظیم اسلامی که بینی آمریکا و شوروی را به خاک بمالد و ابرقدرت‌ها را از این منطقه مأیوس کند، باز هم حاضر است فداکاری کند و باز هم حاضر است شهید بدهد.

انقلاب ایران، مادر همه انقلاب‌های اسلامی در سراسر این منطقه شده است و خواهد شد. بعد از پیروزی انقلاب شما، احساسات اسلامی و ایمانی در سراسر این منطقه به جوش آمده است. امروز جنبش‌های آزادی‌بخش بر مبنای ایدئولوژی اسلام درمنطقه، اینجا و آنجا به وجود آمده و آتش‌ها شعله‌ور شده است. اما شما باید ادامه بدهید، ملت ایران باید بداند که این فرزندان به کمک او خواهند شتافت.

ای مادر انقلاب‌های اسلامی جهان عرب و جهان اسلام، ای انقلاب اسلامی ایران و ای ملت بزرگ مسلمان در ایران و ای رهبر عظیم الشأن، بی گمان آن کسانی که زاییده‌ این انقلاب‌اند، یعنی انقلاب‌های دیگری که در سراسر کشورهای مسلمان‌نشین به وقوع پیوسته است و به وجود آمده است و خواهد آمد اینها به کمک انقلاب اسلامی ایران می آیند، اما انقلاب اسلامی ایران باید راه خود را ادامه دهد.

ما باید آمریکا را مأیوس کنیم و دیدیم که می‌توانیم مأیوس کنیم. "اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرین‏" (بقره۱۵۳) خدا با صابران است خدا با دانشجویان مسلمان است. خدا با مبارزان مسلمان است.

بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه 1359.5.17

موسسه جهادی