Gerdab.IR | گرداب

رویای براندازی ایران در بازی‌های رایانه‌ای امریکا + عکس

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

"قدرت مردمی: بازی مقاومت مدنی" یک بازی سیاسی اجتماعی است که هدف آن ایجاد انگیزه و راه‌کار لازم برای براندازی حکومت‌ها از جمله ایران است.

به گزارش گرداب، بازی "قدرت مردمی: بازی مقاومت مدنی" (People Power:‌The Game of Civil Resistance) در خصوص سیاست، استراتژی و تغییرات اجتماعی است. این بازی به سفارش "مرکز بین‌المللی منازعات بدون خشونت" (ICNC) و از سوی شرکت یورک زیمرمان ساخته شده است.

شرکت سازنده این بازی در معرفی محصول خود آورده است: شما در این بازی نقش رهبر یک جنبش مردمی را دارید که علیه رژیم‌ها و حکومت‌های فاسد، اشغالگر یا غیر دموکراتیک می‌جنگند. تنها سلاح شما مهارت استراتژیک و نبوغتان است و تصمیمات لازم را برای مبارزه با حکومت اتخاذ می‌کنید.

 پس از اینکه شما مسئولیت تجهیزات و منابع انسانی جنبش را به عهده گرفتید، می‌تواند نیروهای جدیدی را جذب کرده و برای خود هم‌پیمانانی را ایجاد کنید. شما همچنین در این بازی لازمه برنامه‌ریزی استراتژیک و مهارت‌های ضروری برای انتخاب اهداف و تاکتیک‌ها را می‌آموزید.

"قدرت مردمی" شامل مدل‌های تاریخی و سیاسی کنش‌های اجتماعی است که متشکل از عوامل سیاسی، اقتصادی، قومی، مذهبی، رسانه‌ای و غیره است. شما همچنین می‌توانید سناریوهای خود را ساخته و آنها را به سایت این بازی ارسال کنید تا در اختیار دیگر بازی‌بازها نیز قرار بگیرد.

سازندگان آمریکایی این بازی، یعنی شرکت یورک زیمرمان، ادعا کرده‌اند هدف از ساخت آن ارائه تجربه و اقدامات لازم به بازی‌بازها است تا آنها بتوانند از آن تجربیات در راستای استراتژی‌های مقاومت‌های مدنی در منازعات عدالت‌خواهانه و حقوق بشر استفاده کنند.

"قدرت مردمی" برای رده سنی 14 سال به بالا و به زبان انگلیسی است که به زودی به زبان‌های عربی، فارسی، اسپانیایی و روسی نیز ترجمه می‌شود.



این نوع بازی‌ها یکی از ابزارهای جنگ نرم هستند که در آن سعی می‌شود با ساخت بازی و ارائه آن به مردم کشورهای مخالف سیاست‌های آمریکا، مردم این کشورها را با نام عبارات دهان‌پرکنی چون عدالت، آزادی و حقوق بشر علیه حکومت‌های خود و در راستای منافع آمریکا بشورانند.





منبع: مشرق