Gerdab.IR | گرداب

احمد باطبی: نمی توانم چشمم را بر روی "اشرف" ببندم!

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

باطبی بدون اشاره‌ به ترور بیش از 12 هزار نفر از هموطنانمان از سوی گروهک تروریستی منافقین، گفت که "در قبال کشتار ساکنان اشرف سکوت نمی‌کنم".

به گزارش گرداب، شبکه ایران نوشت: یکی از روزنامه نگاران فراری جریان اصلاحات که این روزها در شبکه صدای آمریکا به فعالیت می پردازد، در مطلبی در وبلاگ شخصی خود به حمایت از گروهک تروریستی منافقین پرداخته است.

احمد باطبی در این مطلب که آن را با عنوان "در قبال کشتار ساکنان اشرف سکوت نمی‌کنم" منتشر کرده درگیری میان نیروهای ارتش عراق با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب را "فاجعه‌ای" انسانی دانسته و نوشته آنچه در شهر اشرف در حال وقوع است، آنقدر گسترده است که چشم بستن به روی آن برای او امکان پذیر نیست.

وی بدون اشاره‌ به ترور بیش از 12 هزار نفر از هموطنانمان از سوی گروهک تروریستی منافقین، گفت که این سازمان به لحاظ مشی سیاسی و کارنامه سازمانی هر چه باشد، در این شرایط برایش اهمیتی ندارد.

باطبی در پایان این مطلب نوشته که "کشتن انسانها در هر گوشه از جهان محکوم است" و دلیل حمایت خود از گروهک تروریستی منافقین را "فعال حقوق بشری" بودن خود عنوان کرده، با این حال آنچه که با این ادعاها در تناقض است، سکوت وی و همفکرانش در مقابل بسیاری از حوادث تروریستی در ایران و همچنین کشتار مسلمانان غزه و بحرین است.

شایان ذکر است، پروژه بي ثبات سازي سازمان سيا كه با اختصاص بودجه 400 ميليون دلاري كنگره آمريكا و با دستور بوش ابلاغ و عملياتي شد با استفاده از عوامل گروهك‌هاي ضد انقلاب همچون منافقين، سلطنت طلبان، انجمن پادشاهي، فرقه ضاله بهائيت وگروههاي موسوم به حقوق بشري در دستور كار قرار گرفت.

يكي از گروهك‌هاي فعال شده در اين پروژه، "مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران‌" است كه فعاليت غير رسمي خود را در سال 84 آغاز و در نوروز سال 85 به صورت رسمي اعلام موجوديت كرد. اين تشكل كه به صورت هرمي فعاليت خود را آغاز كرد از سوی كيوان رفيعي، احمد باطبي، سيدجمال حسيني، تارا نيازي و سما بهمني تأسيس شد كه پس از مدتي بهزاد مهراني جايگزين سما بهمني در هيئت مديره اين تشكل شد.

احمد باطبی در جریان اغتشاشات 18 تیر 78 که در حوالی دانشگاه تهران روی داد، به عنوان یک دانشجو حضور داشت و به خاطر انتشار یک عکس از وی در نشریات غربی، شهرت یافت.

باطبی، یکی از متهمین پروژه مرصاد مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه، در حال حاضر عضو مجموع فعالان حقوق بشر است.