Gerdab.IR | گرداب

بازی رایانه‌ای "صنعت نفت ایران" تولید شد

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۰

همزمان با صد سالگي صنعت نفت و نامگذاری امسال به نام "جهاد اقتصادی‌" از سوي مقام معظم رهبري‌، نخستین بازی رایانه‌ای با موضوع صنعت نفت با عنوان "طلای سیاه" به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید شد.

به گزارش گرداب به نقل از معاونت ارتباطات و بين الملل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، این بازی با هدف آشنایی مردم با صنعت نفت و دستاوردهای ملی این صنعت و همچنین اصلاح الگوی مصرف تولید شده است.

"طلای سیاه" که از سوی استودیو بازی سازی خانه رویاگران نرم افزار و با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید شده است‌، تابستان امسال روانه بازار می‌شود.

بازي رايانه‌اي "طلای سیاه" مراحل گوناگونی دارد که هر یک از آنها به یکی از برهه های مهم تاریخی ایران اختصاص دارد. بازی در سال 1287، همزمان با فوران نخستین چاه نفت ایران در مسجد سلیمان آغاز می شود.

از همین زمان رشته امور به دست بازیکن سپرده می شود و این، آغاز مسیری طولانی و پرپیچ خم است که با عبور از حوادث و رخدادهای گوناگون تاریخی تا زمان آینده ادامه می یابد.

کشف نخستين چاه هاي نفت و ايجاد نخستين تاسيسات نفتي کشور، جنگ جهاني اول و دوم، ملي شدن صنعت نفت، پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس از جمله برخي از دوره هاي تاريخي مهم کشورمان است که در اين بازي با آنها مواجه مي شويم‌.

این بازی در نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران که 8 تا 12 اردیبهشت‌ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود، عرضه می‌شود.