Gerdab.IR | گرداب

برگی از تاریخ انقلاب (۱)

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

امام خامنه‌ای فرمودند: «ما نمی‌خواهیم سازندگى کنیم که نتیجه این سازندگى یا نتیجه رونق اقتصادى، این باشد که عده‌ای از تمکن بیشترى برخوردار شوند و عده‏اى فقیرتر شوند.»

گرداب- متن پیام نوروزی رهبر انقلاب در سال ۷۲ یعنی در دوره سازندگی:

آنچه که من به برنامه‌‏ریزان و مسؤولین دولتى مؤکدا سفارش می کنم، این است که در این برنامه توجّه کنند که هدف اصلى، کمک به طبقات محروم جامعه باشد. این، چیزى است که ما را به "عدالت اجتماعى" نزدیک می کند. هدف اصلى در کشور ما و در نظام جمهورى اسلامى، عبارت از تأمین عدالت است و رونق اقتصادى و تلاش سازندگى، مقدّمه آن است.

ما نمی‌خواهیم سازندگى کنیم که نتیجه این سازندگى یا نتیجه رونق اقتصادى، این باشد که عده‌ای از تمکن بیشترى برخوردار شوند و عده‏اى فقیرتر شوند. این، به هیچ‏وجه مورد رضاى الهى و رضاى اسلام و مورد قبول ما نیست. ما می‌خواهیم سازندگى شود و کشور رونق اقتصادى و پیشرفت مادّى پیدا کند و ازلحاظ اقتصادى رشد کند، تا بتواند به عدالت اجتماعى نزدیک شود و فقیر نداشته باشیم؛ تا دیگر، طبقات محروم در جامعه، احساس محرومیت نکنند و محروم نباشند؛ تا منطقه محروم در کشور نداشته باشیم و فاصله بین فقیر و غنى، روز به ‏روز کمتر شود. این هدف اصلى است.

به مسئولین و ملت عزیز عرض مى‏کنم، این است که اگر کاوش کنیم خواهیم دید که ما در گذشته هرجا که توفیق داشته و موفق شده‏ ایم، به خاطر آن بوده است که به اصول انقلاب احترام گذاشته و آن را رعایت کرده‏ایم. هرجا ناکامى داشته‏ایم، به‏ خاطر آن بوده است که کم و بیش از اصول الهى، اسلامى و انقلابى، انحراف پیدا کرده‏ایم. پیشرفت هاى ما، به برکت اصول انقلاب است.

آنچه که مشکل ساز است، انحراف از اصول اسلام و انقلاب است؛ چه در عمل ما و چه در فکر ما. گاهى ممکن است فکر هم انقلابى باشد، ولى عمل، انقلابى نباشد؛ این هم مشکل‌‏آفرین است. (متن بیانات)


روزنامه رسالت شنبه ۷ فروردین ۱۳۷۲

آهستان