Gerdab.IR | گرداب

ايران پنجمين قدرت سايبري جهان

تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۸

مؤسسه ديفنس تك ايران را يكي از 5 ارتش سايبري پيشرو جهان به‌ويژه در زمينه شناسايي و مقابله با سايت‌هاي غيراخلاقي معرفي كرد.

به گزارش گرداب، مؤسسه "ديفنس تك" (Defense Tech) وابسته به مراكز امنيتي و اطلاعاتي آمريكا، ايران را يكي از 5 ارتش سايبري پيشرو در جهان به‌ويژه در زمينه شناسايي و مقابله با سايت‌هاي غيراخلاقي معرفي كرد.

مؤسسه ديفنس تك از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريكا با استناد به آمار دريافتي از سازمان اطلاعات آمريكا(CIA)، ايران را جزء 5 كشور داراي قوي‌ترين نيروي سايبري معرفي كرده و تعداد نيروهاي سايبري سپاه را بيش از دو هزار و 400 نفر تخمين زده و اعلام كرد اين تيم زيرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.

اين گزارش در حالي منتشر مي شود كه پيش از اين، مجله "فارن پالسي" اقدامات نيروهاي سپاه عليه سايت‌هاي مستهجن در عرصه سايبر را اقدامي بشر دوستانه و به نفع حقوق بشر اعلام كرده بود.

انتشار اين گزارش در حالي صورت مي گيرد كه "مركز بررسي جريان سازمان يافته سایبری" متعلق به نهادهاي اطلاعاتي سپاه پاسداران، در عملياتي حرفه‌اي در فضاي وب، بيش از 100 سايت غيراخلاقي فارسي را منهدم و بيش از سي تن از فعالان سايت هاي مستهجن فارسي را بازداشت كرد.

حوزه اينترنت و ماهواره به عنوان جديدترين تسليحات ناتوي فرهنگي در هجوم همه جانبه عليه ارزش‌هاي اخلاقي و اسلامي به شمار مي‌رود و بخش عمده‌اي از فعاليت‌هاي سازمان‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي غرب تحت عنوان «جنگ نرم» از طريق حوزه مذکور انجام مي‌شود.
 
منبع: رجا نیوز