Gerdab.IR | گرداب

سوء‌استفاده گسترده هكرها از حساب‌های كاربران كنسول سونی

تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

به دنبال هك شدن شبكه آنلاين بازي كنسول پلي استيشن، برخي كاربران اين شبكه از تلاش براي سوءاستفاده از كارت هاي اعتباري خود خبر داده اند.

به گزارش گرداب به نقل از پي سي ورلد، اين شبكه بيش از يك هفته است كه به همين علت از دسترس خارج شده و گفته مي شود اطلاعات شخصي 77 ميليون كاربر اين سرويس در اختيار هكر شبكه پلي استيشن قرار گرفته است.

كاربران اين شبكه بازي آنلاين اسامي، ايميل، شماره كارت اعتباري را در اختيار سوني قرار داده بودند و حال اين نگراني وجود دارد كه اين هك بي سابقه به سرقت ميليون ها دلار از حساب هاي بانكي كاربران اين شبكه منجر شود.

در حالي كه شركت سوني حاضر به هيچ گونه موضع گيري در اين زمينه نيست، برخي كاربران شبكه آنلاين بازي آن در نقاط مختلف جهان از سوءاستفاده از كارت هاي اعتباري خود سخن مي گويند.

يكي از كاربران اين شبكه در آلمان از رزرو بليط هواپيما با استفاده از اطلاعات كارت اعتباري خود خبر داده و كاربر ديگري در ژاپن مي گويد از كارت اعتباريش براي خريد خواروبار استفاده شده است.

سوني مدعي شده بود اطلاعات شخصي كاربران را در اين شبكه رمزگذاري مي كند، اما سوءاستفاده گسترده از كارت هاي اعتباري كاربران نشان مي دهد ادعاهاي سوني در اين زمينه دروغ بوده است.

سوني كه شهرت و اعتبار خود را در خطر مي بيند تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كرده و وزارت امنيت داخلي آمريكا نيز در حال همكاري با اين شركت است.