Gerdab.IR | گرداب

گوگل: نقض حريم شخصی افراد شرط موفقيت من است

تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

در حالي كه اقدام گوگل در جهت جمع آوري بي اجازه اطلاعات شخصي كاربران سيستم عامل اندرويد بسيار جنجال برانگيز شده اين شركت مي‌گويد جمع آوري اين اطلاعات براي تداوم كسب و كار آن ضروري است.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از وال استريت نوشت: افشاي اين مسئله كه گوگل با استفاده از اندرويد اطلاعات مربوط به موقعيت مكاني كاربرانش را جمع آوري مي كند، باعث شده اين شركت به علت نقض حريم شخصي تحت پيگرد قانوني هم قرار بگيرد، با اين وجود گوگل اين اطلاعات را به شدت باارزش توصيف كرده و مي گويد اقداماتي از اين دست براي موفقيت و آينده تجاري گوگل اهميت اساسي دارد.

گوگل سال گذشته هم با جمع آوري مخفيانه اطلاعات شبكه هاي بي سيم در دهها شهر اروپايي و آمريكايي خبرساز شده بود. در آن زمان گوگل ادعا كرد اين اطلاعات را به طور تصادفي و در حين عكس‌برداري از خيابان ها براي استفاده در سرويس نماي خياباني خود گردآوري كرده است. ادعايي كه از سوی متخصصان و كارشناسان مستقل رد شد.

متخصصان مي گويند گوگل از اين اطلاعات مكاني براي بهينه سازي برنامه هاي كاربردي تلفن همراه و ارتقاي كيفيت كاركرد آنها بهره مي برد. همچنين اين اطلاعات به شركت هاي تبليغاتي امكان مي دهد تا بر اساس علائق و اماكن محل رفت و آمد كاربر تبليغات خود را به وي ارائه دهند.

پيش از اين اپل هم به خاطر اتهام مشابهي با انتقادها و حمله هاي شديد و گسترده مواجه شده بود. اما اين شركت هرگونه جمع آوري بدون اجازه اطلاعات را رد كرده است.