Gerdab.IR | گرداب

جستجوی عكس گوگل مخفيگاه ويروس‌ها

تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

اگر از سرويس جستجوي عكس گوگل براي مشاهده جديدترين عكس هاي يك هنرپيشه يا خواننده استفاده مي كنيد ممكن است امنيت خود و رايانه را به طور جدي دچار مخاطره كنيد.

به گزارش گرداب، فارس  به نقل از ان‌بي‌سي نوشت: اين روزها هكرها و ويروس نويسان به سوءاستفاده گسترده از سرويس جستجوي عكس گوگل روي آورده اند و تلاش مي كنند با گنجاندن عكس هاي آلوده به بدافزار در اين سرويس رايانه هاي كاربران را آلوده كنند.

اين افراد با بهره گيري از روش هاي مختلف رتبه هاي عكس هاي آلوده شده خود را در اين سرويس جستجوگر بالا مي برند و براي كاربران كنجكاو مشكلات جدي به وجود مي آورند.

كاربران مي گويند با كليك كردن بر روي برخي از اين عكس ها به سايت هاي ديگري هدايت شده اند كه در آنها به كاربر خريد نرم افزارهاي ضدويروس قلابي پيشنهاد شده است. اين ضدويروس هاي قلابي در واقع كرم ها و بدافزارهايي مخرب هستند كه تلاش مي كنند اطلاعات شخصي كاربران را بدزدند.

هكرها براي اقناع كاربران در جهت كليك كردن بر روي عكس هاي مورد نظر خود تلاش مي كنند تا عكس هاي آنها رسمي و جديد به نظر برسند و كيفيت و ابعاد مناسب داشته باشند. در همين حال يكي از سخنگويان گوگل با تاييد اين كلاهبرداري گفته است گوگل از اين مشكل آگاه است و براي رفع آن تلاش مي كند. اما با توجه به فعاليت گسترده بدافزارنويسان و انتشار دهها هزار عكس از سوی آنها پاكسازي گوگل از اين نتايج مخرب كار ساده اي نيست.