Gerdab.IR | گرداب

گوگل وسایل خانگی مردم را کنترل می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

گوگل در راستای کنترل جمعیت، با معرفی نرم افزار جدیدی سعی دارد وسایل خانگی آنها را نیز در دست بگیرد.

به گزارش گرداب، شرکت گوگل که به نقض حریم خصوصی کاربران متهم است  به مرور و بررسی پلتفرم جدید خود به نام Android@Home پرداخت. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند با استفاده از گوگل، وسایل برقی خانه خود را کنترل کنند.

 وسایل خانگی‌ مانند دستگاه‌های صوتی و تصویری، لامپ‌ها، ماشین‌های ظرف‌شویی و غیره که امکان ایجاد ارتباط با آنها وجود دارد، به زودی با استفاده از این پلتفرم تحت کنترل در آورده می‌شوند.

جو بریت، رئیس تیم Android@Home، در این خصوص گفته است: «ما مایلیم تا کلیه وسایل خانگی شما را به صورت شبکه‌ای از وسایل در آوریم، و اندروید را نیز به عنوان سیستم عامل خانگی شما معرفی کنیم.»

مشکل اصلی پیش‌رو برای ایجاد ارتباط بین وسایل و کنترل آنها، ارائه پروتکلی استاندارد است که همه شرکت‌ها بتوانند از آن برای برقراری ارتباط با دیگر وسایل استفاده کنند. از این رو، گوگل سعی کرده است تا با معرفی Android@Home، یک پروتوکل باز ایجاد کند که از طریق آن و با استفاده از هرگونه وسیله ارتباطی‌ای چون آی‌فون، اپل، و یا رایانه‌های خانگی مایکروسافت، بتوان وسایل خانگی را کنترل کرد.

گفته شده است که ویژگی این پلتفرم این است که هر شرکتی می‌تواند ابزار خود را برای کنترل وسایل خانگی تولید کند و لازم نیست که از پروتوکل خاصی تبعیت شود. این امکان برای سیستم اندروید در نظر گرفته شده است تا به صورت بی‌سیم، بلوتوث و یا USB با وسایل خانگی ارتباط برقرار کند. هنوز زمان ارائه این پلتفرم اعلام نشده است.

در این همایش همچنین گوگل سامانه رسانه خانگی خود به نام "پروژه تانگستن"‌ را معرفی کرد که با استفاده از سیستم عامل اندروید و از طریق دستگاه تلفن همراه می‌توان دستگاه رادیو ضبط را از هر جای خانه کنترل کرد. با این حال، گوگل امکان و یا حتی زمان عرضه این ابزار را اعلام نکرده است.

منبع: مشرق