Gerdab.IR | گرداب

كاخ سفيد به دنبال ارتقاء امنيت سايبری

تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

دولت اوباما كه نگران حمله به زيرساخت هاي اينترنتي و شبكه اي در اين كشور است، قصد دارد سياست گذاري هاي تازه‌اي در حوزه امنيت سايبر به عمل آورد.

به گزارش گرداب به نقل از بتانيوز، كاخ سفيد طرحي موسوم به Cybersecurity Legislation Proposal را به مرحله نگارش درآورده كه بر اساس آن چارچوبي براي جلوگيري از سرقت اطلاعات و نفوذ به شبكه هاي اطلاعاتي و همين طور مقابله با حمله به زيرساخت هاي آي‌تي تدوين خواهد شد.

اين طرح تنها مربوط به دولت نيست و اجراي آن با همكاري بخش خصوصي و شركت هاي بزرگ تجاري انجام مي شود. در اين طرح تصريح شده كه آسيب پذيري در زمينه تامين امنيت سايبر، امنيت ملي آمريكا را تهديد مي كند و اين مسئله براي عموم مردم و نهادهاي اقتصادي نيز نگران كننده است.

در ادامه اين طرح آمده است: دولت آمريكا با همكاري كنگره قصد دارد قوانين تازه اي را در حوزه امنيت سايبر به تصويب برساند و بر همين مبنا دستورالعمل هايي تصويب خواهند شد تا شركت هاي خصوصي آنها را با همكاري وزارت امنيت داخلي آمريكا اجرا كنند.

تشديد مجازات هاي سختگيرانه بر ضد مجرمان آنلاين مسئله ديگري است كه در اين قانون پيش بيني شده است. جرائم سنگين نقدي و زندان هاي طويل المدت از جمله مجازات هايي است كه بر مجرمان آنلاين در نظر گرفته خواهد شد.

جزئيات بيشتر در اين زمينه قرار است طي هفته هاي آينده اعلام شود.

منبع:‌ فارس