Gerdab.IR | گرداب

در لایحه جدید نظامی آمریکا مطرح شد؛

عملیات مخفی آمریکا در فضای سایبر

تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

در لایحه جدید نظامی آمریکا،‌ این کشور در فضای سایبری دست به عملیات‌های مخفی می‌زند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، یکی از نکات برجسته لایحه جدید نظامی آمریکا این است که وزارت دفاع آمریکا مجاز است تا در فضای سایبری علیه اهداف خارج از آمریکا دست به عملیات‌های مخفی زده و برای دفاع از منافع وزارت دفاع در برابر تمامی حملات وارد عمل شود.

این لایحه که از سوی "هاوارد مک‌کیون"، رئیس کمیته نیروهای مسلح خانه نمایندگان آمریکا، ارائه شده است، به تشریح قواعد درگیری در فضای سایبری برای وزارت دفاع می‌پردازد.

 در این لایحه آمده است که به دلیل ماهیت تکاملی جنگ سایبری، پیشینه تاریخی برای آن وجود ندارد که بتواند نشان دهد فعالیت‌های نظامی سنتی در فضای سایبری شامل چه عناصری بوده‌اند.
همچنین در بخش 962 این لایحه آمده است که وزارت دفاع این اختیار را دارد تا به منظور حمایت از عملیات‌های نظامی خارج از آمریکا، دست به فعالیت‌های سایبری مخفی بزند و یا این که برای دفاع از منافع وزارت دفاع در برابر حملات سایبری وارد عمل شود.

در ادامه این لایحه، به منظور توجیه تصویب آن طبق روال همیشگی به مسئله کلیشه‌ای و مبهم تروریست پرداخته شده و می‌آید: «تروریست‌ها به طور روز افزون برای اداره عملیات‌های خود از اینترنت استفاده می‌کنند و برای این کار از پناهگاه‌های موجود در نقاط مختلف جهان بهره می‌جویند. از این رو، اقدامات نظامی، محدود به مبارزات فیزیکی نشده و استفاده از اقدامات نظامی سایبری، تبدیل به بخشی حیاتی برای حفاظت از آمریکا و نیروهای ائتلافی و نیز برای مبارزه جهانی با تروریسم شده است.»

در این لایحه برای بخش‌های مختلف، بودجه‌های مختلفی نیز در نظر گرفته شده که بیشترین آن مربوط به "آژانس سامانه‌های اطلاعات دفاعی" آمریکا با بودجه‌ای بالغ بر 24 میلیون دلار است.