Gerdab.IR | گرداب

تلاش اوباما براي افزايش مداخله در مديريت اينترنت

تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

دولت اوباما برنامه تازه اي براي افزايش دخالت كاخ سفيد در زمينه مديريت اينترنت و حفظ امنيت آن در نظر گرفته است.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از وي تري نوشت: كاخ سفيد روز دوشنبه استراتژي تازه اي موسوم به استراتژي بين المللي فضاي سايبر را منتشر كرد كه در آن تلاش كرده ديدگاه هاي خود در زمينه مديريت و كنترل منابع اينترنت را به ديگر كشورهاي جهان تسري داده و آنها را هم تحت تاثير قرار دهد.

در اين دستور العمل برنامه هاي مختلفي براي مديريت امنيت اينترنت، گسترش خدمات تجارت الكترونيكي و تامين حقوق افراد و حفظ حريم شخصي آنها پيش بيني شده است.

در طرح ياد شده همچنين به حوزه هايي مانند اعمال قانون، امنيت، كنترل و هدايت اينترنت و سياست هاي بازرگاني مورد علاقه آمريكا پرداخته شده است.

 كاخ سفيد پيش از اين تلاش مي كرد با اعمال نفوذ در سازمان آيكان ايده ها و طرح هاي خود در حوزه اينترنت را پيش ببرد، اما با افزايش نظرات مخالف كشورهاي در حال توسعه، آمريكا به انتشار طرح ها و دستورالعمل هاي مختلف متمايل شده است.

منتقدان كاخ سفيد مي گويند اين طرح ها ظاهراً با هدف بين المللي كردن مديريت اينترنت مطرح مي شوند، اما در عمل براي تحميل نظرات آمريكا به ديگر كشورها طراحي و نوشته شده اند.

همچنين دولت از اين طريق قصد دارد بخش خصوصي آمريكا را هم تحت كنترل خود درآورد. اين مسئله به خصوص زماني اهميت مي يابد كه بدانيم بيش از 80 درصد از زيرساخت هاي شبكه اي كليدي در آمريكا در اختيار و كنتترل بخش خصوصي است.