به گزارش
گرداب به نقل از ایسنا، فاز اول شبکه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان، امروز سوم خردادماه، طی مراسمی با حضور زهره غفوری، مدیر شبکه اجتماعی تبیان، زهره حسینی، معاونت شبکه اجتماعی تبیان، محمدرضا واحدی، مدیر فنی سایت تبیان و جمعی از اصحاب رسانه، در محل سالن کنفرانس مؤسسه تبیان راهاندازی شد.
بنا بر اعلام شیوه فعالیت شبکه اجتماعی تبیان همانند سایر شبکهها بوده و تبیان کوشیده است تا بهگونهای عمل کند تا اعضا بتوانند با استفاده از کاربری آسان این شبکه به راحتی با آن انس بگیرند. این شبکه با پایگاه اینترنتی تبیان کاملاً در ارتباط و عضویت هر دو یکسان است.
از قابلیتهای این شبکه اجتماعی آن است که اعضای تبیان بدون نیاز به عضویت جدید میتوانند در شبکه نیز فعالیت کنند با سهولت محتوای تبیان را به اشتراک بگذارند.
زهره حسینی، معاون شبکه اجتماعی تبیان، در مراسم راهاندازی شبکه اجتماعی تبیان، پتانسیل موجود در پایگاه تبیان و کاربران آن و نیز کمبود فضایی برای بهاشتراکگذاری محتویات و علاقهمندیهای کاربران را از عوامل راهاندازی این شبکه ذکر کرد.
وی همچنین به مدلهای غربی موفق شبکههای اجتماعی مجازی غربی اشاره کرد و مهمترین وجه تمایز شبکه اجتماعی تبیان نسبت به آن شبکهها را نگاه بومی و اسلامی تبیان و پاک و امن بودن آن برشمرد.
حسینی با اشاره به اینکه فاز اول این شبکه با ایجاد شجره نامه خانوادگی تبیان در آذرماه سال گذشته راهاندازی شد، گفت: «هدف از اجرای برنامه شجرهنامه خانوادگی پیوند و ارتباط اعضای خانواده در محیطی امن و پاک بود که با استقبال کاربران مواجه شد و 14 هزار گره خانوادگی ایجاد شد.»
معاون شبکه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان، با تأکید بر امنیت و سلامت فضای این شبکه اجتماعی نسبت به نمونههای غربی آن، بیان کرد: «شبکه تبیان در واقع جامعه مجازی شبیهسازی شده همان زندگی واقعی افراد است و در واقع کوشیده است تا به هویت واقعی افراد بها بدهد؛ این شبکه به اعضای خود امکان میدهد تا در محیطی امن، به اتفاق خانواده خود حضور یابند و این امنیت را به دیگر اعضای حاضر در این شبکه تسری دهند.»
حسینی با اشاره به شبکههای اجتماعی موجود در این طرح عنوان کرد: «در شبکه اجتماعی تبیان افراد میتوانند با توجه به نوع ارتباطات خود، واقعیتهای جامعه خود را در ریزشبکههایی مانند شبکه خانوادگی، هممحلی، هممدرسهای، هممسجدی، همدانشگاهی و مانند آن شبکهها شبیهسازی کنند.»
معاون شبکه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان با اشاره به برخی دیگر از امتیازات شبکه مجازی تبیان اظهار کرد: «گردش محتوایی در شبکه اجتماعی تبیان کمنظیر است و با محتوای غنی سایت تبیان سازگاری دارد و کابر میتواند محتوای مورد نظر خود را از پایگاه تبیان برای دیگران به اشتراک بگذارد.»
وی حفظ هویت واقعی افراد در این شبکه را مهمترین استراتژی شبکه اجتماعی تبیان دانست و افزود: «در فاز اول این شبکه سعی شده است تا افراد شناخته شده و کسانی که سالها عضو تبیان بودهاند به عضویت درآیند و این امر خود به حفظ هویت واقعی افراد و تفاوت نداشتن شخصیت حقیقی و مجازی آنان کمک میکند.»