Gerdab.IR | گرداب

بنیانگذار فیس بوک گفت:

نقش ناچیز شبکه‌های اجتماعی در انقلاب‌های عربی

تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، اهمیت شبکه های اینترنتی در انقلابهای مردمی کشورهایی مانند مصر و تونس را ناچیز دانسته و می‌گوید: «چنین ادعایی ناشی از غرور بیش از حد است.»

به گزارش گرداب، برخی از تحلیلگران غربی مصرانه می گویند شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، نقش مهمی در تحولات دمکراتیک در کشورهای عربی ایفا کرده اند. با این حال بنیانگذار فیس بوک می گوید که آنچه در تحولات دمکراتیک اهمیت دارد، اراده و خواست مردم است و نه اینترنت.

 مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، اهمیت شبکه های اینترنتی در انقلابهای مردمی کشورهایی مانند مصر و تونس را ناچیز دانست و گفت: «اگر شرکتهای تکنولوژیک ادعا کنند نقش بسیار مهمی در این انقلابها داشته اند، دچار غرور بیش از حد شده اند.»

زوکربرگ 27 ساله در نشستی با حضور گروهی از مدیران سرشناس اینترنت و رسانه های ارتباط جمعی در پاریس گفت: «فیس بوک شرط لازم و کافی برای آنچه در جهان عرب روی داده نیست. به گفته زوکربرگ، اراده مردم و این احساس قوی جمعی که باید تغییر اتفاق بیافتد، شرط لازم و کافی برای هر انقلاب و ایجاد تغییر و تحول است.»

نشست مدیران سرشناس اینترنت و رسانه های ارتباط جمعی موسوم به ای- جی هشت، پیشاپیش نشست رهبران کشورهای موسوم به جی هشت برگزار شده است.

منبع: مشرق