Gerdab.IR | گرداب

اطلاعات فوق سری لاکهید مارتین آمریکا به سرقت رفت

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

گروهی از هکرهای ناشناس، با نفوذ به شبکه شرکت لاکهید مارتین و چندین شرکت مرتبط با نهادهای نظامی آمریکا، اطلاعات فوق سری آن‌ها را به سرقت برده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از برنا، گروهی از هکرهای ناشناس با نفوذ به شبکه امنیتی که لاکهید مارتین برای نفوذ و ورود افراد ناشناس طراحی کرده است، کدهای الکترونیکی این شرکت با عنوان هویت امنیتی (Secure ID)، گشوده و کنترل اطلاعات آن را به دست گرفته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، هنوز گزارش دقیقی مبنی بر این که این گروه هکری چه نوع از اطلاعات را به سرقت برده و یا هدف آنها از این اقدام چه بوده، منتشر نشده است.

اکنون بعد از این که شرکت های سونی و گوگل مورد حمله هکرها قرار گرقته‌اند، اکنون نوبت به شرکت‌های اسلحه سازی و نظامی آمریکا رسیده‌ است.

نگرانی مقامات لاکهید مارتین از آن جا ناشی می‌شود که در شبکه این سازمان اطلاعات حساسی در مورد سامانه های نظامی آینده و سلاح هایی که در جنگ های افعانستان و عراق به کار گرفته شده، وجود داشته است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، نزدیک به 85 هزار کارمند نظامی و غیر نظامی را در سراسر دنیا در اختیار دارد و با توجه به این که تعداد آر اس ای (RSA)، (کدهای رمز) محدود است سامانه امنیتی این سازمان ضعیف عمل کرده، اما مقامات پنتاگون منکر این واقعیت می‌شوند.

لاکهید مارتین یکی از مهم ترین سازندگان محصولات صنایع هوا- فضا و نظامی پیشرفته در آمریکا است که در سال 1995 تاسیس شد.