Gerdab.IR | گرداب

قابليت جديد در فيس‌بوک برای نقض حريم شخصی كاربران

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

فيس بوك بي‌سر و صدا قابليت تازه‌اي را به اين سايت اضافه كرده كه به كاربران امكان مي‌دهد براي شناسايي نام كاربري خود از عكس هاي خودشان استفاده كنند.

به گزارش گرداب به نقل از رويترز، اين ويژگي ابتدا براي كاربران فيس بوك در آمريكا فعال شده، اما قرار است در آينده دامنه آن به ديگر كشورها نيز كشيده شود.

فيس بوك مي‌گويد براي ورود به اين سايت از اين پس كاربران مي توانند عكس هاي پيشنهاد داده شده را مشاهده كرده و نام درست كاربران مشخص شده در آنها را برچسب بزنند، اين عكس ها از ميان عكس هاي دوستان هر فرد در فيس بوك انتخاب مي شود.

در اين ميان متخصصان امنيتي مي گويند: «فيس بوك اولا با اين كار حريم شخصي كاربران را نقض كرده، زيرا از آنها براي نمايش عكس هايشان قبل از لاگين به فيس بوك اجازه نگرفته است و ثانيا اين روش به سادگي اطلاعات لازم در مورد هويت ده‌ها كاربر را در اختيار هكرها قرار مي دهد، زيرا كافي است تا هكري بخواهد با جعل هويت كاربر ديگري وارد فيس بوك شود. در اين صورت وي بدون دردسر زياد از هويت ده‌ها دوست يك كاربر در فيس بوك مطلع مي شود.»

شركت امنيتي سوفوس با صدور اطلاعيه‌اي در اين زمينه گفته است: «فيس بوك ظاهرا اهميتي به حفظ حريم شخصي كاربران خود در فضاي آنلاين نمي دهد و به اين مسئله توجه ندارد كه بسياري از كاربران دوست دارند، گمنام باقي بمانند.»

گفتني است گوگل و اپل نيز خدمات مشابهي را در سرويس‌هاي به اشتراك گذاري آنلاين عكس خود ارائه مي دهند، ولي هر دو به كاربران امكان كنترل امكانات اين قابليت را داده اند.

منبع: فارس