Gerdab.IR | گرداب

فرار آمريكا از رسوايی گوادلوپ 2

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا براي فرار از اين شكست سياسي و ديپلماتيك به بيان اين جمله كوتاه اكتفا كرد: «هيچ مقام آمريكايي نه تماس و نه ملاقاتي با وي نداشته اند.»

به گزارش گرداب، آمريكا براي عبور از رسوايي گوادلوپ2 به تاكتيك "انكار و فرار" روي آورد.

سه روز پس از نمايش فيلم مستند الماس فريب كه حكايت از فريب سياستمداران آمريكايي، غربي، صهيونيستي، نيروهاي اپوزيسيون و رسانه هاي خارجي از سوی وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي داشت، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا براي فرار از اين شكست سياسي و ديپلماتيك به بيان اين جمله كوتاه اكتفا كرد: «هيچ مقام آمريكايي نه تماس و نه ملاقاتي با وي نداشته اند.»

دستگاه سياست خارجي آمريكا در حالي به انكار ديدارهاي مدحي با مقامات وزارت خارجه بسنده كرده است كه شواهد و مدارك متعددي مبني بر همكاري سيستم ديپلماتيك آمريكا براي راه اندازي جنبش جمع ياران و راه اندازي دولت در تبعيد وجود دارد.

اولين شاهد هم اين است كه جنبش جمع ياران از بنياد دفاع از دموكراسي متولد شد.

همايش بنياد آمريكايي دفاع از دموكراسي FDD كه راهكار برون رفت از بن بست اسفبار اپوزيسيون را ايجاد يك دولت موقت در خارج از ايران مطرح مي كرد نقش مهم در پروژه دولت در سايه داشت. طبق مصوبه اين همايش بايد يكي از چهره هاي اجتماعي سياسي و نظامي كه داراي پايگاه اجتماعي قوي باشد، در اين دولت جايگاه فوق العاده اي پيدا كند و پس از اين همايش ها بود كه مدحي خود را به آنها معرفي كرد. آيا دولت آمريكا مي تواند روابط شناخته شده خود با FDD را كتمان كند.

نمونه بعدي اين است كه بر اساس اطلاعات موجود شوراي پخش مديران آمريكا (BBG) اطلاع رساني در مورد وي و جا انداختن چهره مدحي را در دستور كار قرار داد. شوراي بي‌بي‌جي كه سال گذشته بر اساس بند 1246 (قانون قربانيان سانسور ايران) از سوی اوباما براي دريافت بودجه حمايت از فتنه گران به كنگره و مجلس سنا معرفي شد در اين زمينه ديپلماسي عمومي و جنگ نرم آمريكا را عليه ايران پياده مي كرد و به همين خاطر مدحي در مصاحبه هاي متعددي با صداي آمريكا كه يكي از بازوان بي‌بي‌جي است طرح خود را براي براندازي به گروه هاي اپوزيسيون تفهيم كرد.

اغتشاش پاسخ غافلگيري
در مقابل در روزهاي گذشته رسانه هاي ضدانقلابي تلاش وسيعي را براي اغتشاشات سالگرد حماسه 22 خرداد آغاز كرده اند با اين هدف كه بتوانند آبروريزي، ماجراي مدحي را به حاشيه ببرند.

فضاي سنگين عمليات پيچيده وزارت اطلاعات نه تنها توانسته است اپوزيسيون را نسبت به همديگر بدبين و بي اعتماد كند بلكه قدرت هرگونه تصميم گيري را براي تاثيرگذاري بر فضاي داخلي ايران از آنها سلب كرده است.

در واكنش به اين شكست سنگين رسانه هاي خبري ضدانقلاب در يك عمليات هماهنگ اعلام كردند كه در مقابل اين رسوايي از تاكتيك "بايكوت" استفاده خواهند كرد و از اين لحاظ بسياري از سايت هاي خبري ‌به رغم اين كه در روز گذشته همديگر را ساده و فريب خورده خطاب كرده بودند، ديروز سعي كردند درباره موضوع مدحي سكوت كنند و برخي از آنها حتي آرشيو هاي مربوط به سخنان و مصاحبه هاي مدحي با آنان را از روي سامانه هاي خود حذف كردند.

از جمله صداي آمريكا پس از پخش اين مستند تمامي آرشيوهاي مربوط به مدحي را از خروجي خود برداشت به گونه اي كه گويا اصلا مصاحبه اي با مدحي نداشته است و روزهاي گذشته هم حتي يك سطر درباره اين موضوع خبر و مطلب منتشر نكرده است!

منبع: کیهان