هرزه‌نگاری آنلاین کودکان ریشه‌کن می‌شود

هرزه‌نگاری آنلاین کودکان ریشه‌کن می‌شود
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۷

طبق اعلام بنياد ديده‌بان اينترنت، شمار وب‌سايت‌هاي ميزبان هرزه‌نگاري کودکان براي نخستين بار کاهش يافت و اين مشکل مي‌تواند با يک تلاش بين‌المللي هماهنگ ريشه‌کن شود.

طبق اعلام بنیاد دیده‌بان اینترنت، شمار وب‌سایت‌های میزبان هرزه‌نگاری کودکان برای نخستین بار کاهش یافت و این مشکل می‌تواند با یک تلاش بین‌المللی هماهنگ ریشه‌کن شود.

 به گزارش گرداب به نقل از ایسنا، طبق اعلام بنیاد دیده‌بان اینترنت (‌IWF)، شمار سایت‌های انگلیسی‌زبان نمایش‌دهنده‌ هرزه‌نگاری کودکان از 3 هزار و ۵۲ سایت در سال ۲۰۰۶ به 2 هزار و ۷۵۵ سایت در سال گذشته‌ میلادی کاهش یافت؛ بیش‌تر آن‌ها در روسیه و آمریکا واقع شده بودند.

 در طول سال ۲۰۰۷ بیش‌تر سایت‌های هرزه‌نگاری کودکان کمتر از ۵۰ روز سال فعال بودند. این بنیاد همچنین به مشکل قابل توجه اشتراک عکس‌های هرزه‌نگاری کودکان به صورت آنلاین بین خود مجرمان اینترنتی اشاره کرد.

بنیاد دیده‌بان اینترنت در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده و یک بنیاد خیریه است که از سوی اتحادیه‌ اروپا و صنعت اینترنت تامین بودجه شده و نقش آن از میان برداشتن سوء استفاده از کودکان، مطالب مجرمانه و محتوای نژادپرستی از اینترنت است.