Gerdab.IR | گرداب

شعله‌ورتر شدن جنگ جهانی میان هکرها و پلیس‌ها

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

تحلیل‌گران حوزه فن‌آوری معتقدند که پس از دستگیری ۳۲ تن از اعضای گروه هکرهای "انانیمس" در ترکیه و سه تن دیگر از اعضای این گروه در اسپانیا، جنگ جهانی میان هکرها و پلیس شعله‌ورتر می‌شود.

به گزارش گرداب به نقل از ایسنا، گروه هکرهای "انانیمس" پنج‌شنبه گذشته به چندین وب‌سایت دولتی ترکیه حمله کرد و دستگیری‌های اخیر در این کشور به دنبال شکایت اداره ارتباطات ترکیه صورت گرفت.

گروه هکرهای انانیمس هم در واکنش به دستگیری سه تن از اعضای این گروه در اسپانیا، وب‌سایت پلیس اسپانیا را هک کرد، این در حالی است که پلیس ترکیه نیز ادعا کرده 32 تن از اعضای این گروه را بازداشت کرده است.

انانیمس در اعتراض به تصمیم دولت ترکیه برای فیلتر کردن برخی مطالب در اینترنت، به انجام حملات گسترده علیه چندین وب‌سایت دولتی این کشور دست زد.

طی چند روز گذشته پلیس اسپانیا اعلام کرد که سه تن از اعضای این گروه در این کشور دستگیر شده‌اند و انانیمس در واکنش به دستگیری سه تن از اعضای این گروه در اسپانیا، وب‌سایت پلیس اسپانیا را هک کرد.

تحلیل‌گران حوزه فناوری معتقدند که تحولات و دستگیری‌های اخیر باعث می‌شود جنگ جهانی میان هکرها و پلیس شعله‌ورتر شود.
 
انانیمس تا به حال به وب‌سایت‌های معروف ویزا‌کارت، پی‌پال، آمازون، وب‌سایت‌های دولتی مصر، الجزایر، لیبی، ایران، شیلی و کلمبیا، حمله کرده است.