Gerdab.IR | گرداب

شركت‌های خدمات اينترنت آمريكا در خدمت جنگ سايبری پنتاگون

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

وزارت دفاع آمريكا، وزارت امنيت داخلي اين كشور و شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت در ايالات متحده قصد دارند با همكاري هم و به بهانه جنگ سايبري در اين كشور جزئي ترين فعاليت هاي كاربران اينترنت را زير نظر بگيرند.

به گزارش گرداب به نقل از پي سي مگ، بر اساس طرح آزمايشي وزارتخانه هاي دفاع و امنيت داخلي آمريكا برنامه DIB CYBER براي تقويت آگاهي هاي مشترك دولت و بخش خصوصي در مورد تهديدات امنيتي در فضاي سايبر اجرا مي شود.

به گفته ويليام لين، معاون وزير دفاع آمريكا، بالابردن توانايي هاي دولت آمريكا در حوزه امنيت سايبر به اندازه دفاع نظامي و تقويت ارتش از اهميت برخوردار است و بايد آسيب پذيري هاي ايالات متحده در اين زمينه هر چه سريعتر شناسايي شود.

به گفته وي، آمريكا وقتي به حساسيت اين مسئله پي برد كه در سال 2008 يك نهاد اطلاعاتي خارجي با استفاده از يك حافظه فلش توانست به سيستم هاي رايانه اي طبقه بندي شده در آمريكا نفوذ كند و اطلاعات حساسي را به سرقت ببرد.

به گفته وي، اجراي اين طرح آزمايشي يك ماه است كه آغاز شده و طرفين در قالب اين همكاري مي توانند تهديدات اطلاعاتي را شناسايي كنند. با توجه به همكاري ISP ها در اجراي اين طرح مي توان انتظار داشت كه اطلاعات حساس شخصي كاربران اينترنت در آمريكا به بهانه حفظ امنيت به طور جدي تر در معرض خطر و افشا قرار بگيرد.

در حالي كه از هم اكنون اعتراضات مدني به اين طرح آغاز شده، مقامات وزارت دفاع آمريكا مي گويند اين طرح به معناي كنترل و شنود ارتباطات اينترنتي كاربران نيست. آنها مقابله با حملات مورد پشتيباني دولت ها به شركت هاي خصوصي و دولتي و حملات خرابكارانه گروه هاي هكري مانند ANONYMOUS را دو هدف اصلي اجراي اين طرح اعلام كرده اند.

منبع: فارس