Gerdab.IR | گرداب

از سوی پنتاگون اجرا می شود؛

ساخت ماکت برای شبیه‌سازی جنگ سایبری

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۰

وزارت دفاع آمریکا در حال ساخت "ماکت" اینترنتی خود برای شبیه‌سازی جنگ‌های سایبری است.

به گزارش گرداب به نقل از بی‌بی‌سی، چندین سازمان از جمله شرکت دفاعی لاکهید مارتین، در حال کار بر روی نمونه‌های اولیه پروژه "میدان تیر مجازی" هستند.

این سامانه به محققان آمریکایی این امکان را خواهد داد تا حملات صورت‌گرفته از سوی نیروهای خارجی و هکرهای داخل آمریکا را شبیه‌سازی کنند. تاکنون وزارت دفاع آمریکا برای توسعه "فناوری‌های سایبری" بیش از 500 میلیون دلار اختصاص داده است.

پروژه میدان سایبری ملی آمریکا در دست بررسی آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا، "دارپا"، است. این آژانس در تحقیقات اولیه شبکه مجازی که منجر به ساخت اینترنت شد نیز مشارکت داشته است.

این پروژه پس از آماده شدن بر روی فناوری‌های تدافعی و تهاجمی مانند سامانه‌های حفاظتی شبکه اینترنت،‌ آزمایش خواهد شد. اریک مازاکن، سخنگوی دارپا، اظهار کرده است با داشتن یک اینترنت کوچک قابل‌کنترل، محققان قادر خواهند بود تا آزمایشات مورد نظر را به جای چند هفته در عرض چند روز انجام دهند.

توسعه میدان سایبری ملی در حال حاضر در دست چند سازمان مختلف از جمله دانشگاه جانز هاپکینز در بالتی‌مور و لاکهید مارتین است.

در طی چند سال اخیر، آمریکا به طور تدریجی بودجه اختصاصی خود برای پروژه‌های امنیت اینترنتی را افزایش داده است. اوباما در سال 2009 اعلام کرد که تهدیدات سایبری یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش‌روی کشور آمریکا است. از آن موقع تاکنون، دولت وی مدعی شده که چندین بار مورد هدف حملات سایبری قرار گرفته که از خارج آمریکا روی داده است.

لاکهید مارتین، یکی از پیمانکاران پروژه میدان سایبری ملی، نیز در ماه قبل دچار شکاف امنیتی شده بود. پنتاگون اعلام کرده است که در نظر دارد حملات سایبری را جزء اقدامات جنگی به حساب آورد تا در صورت لزوم در واکنش به حملات سایبری دست به حملات نظامی بزند.

منبع: مشرق