Gerdab.IR | گرداب

حمایت میلیونی مردم سوریه از بشار اسد + عکس

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۰

ميليون‌ها سوري در شهرهاي متعدد سوريه با راهپيمايي و تجمع در ميادين و محورهاي اصلي، از بشار اسد و اصلاحات وي حمايت كردند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اعلام كرد كه ميليون‌ها سوري در ميادين اصلي استان‌هاي سوريه در حمايت از نظام سوريه و بشار اسد و اصلاحات اين كشور تجمع كردند.

خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس نيز با تيتر "تظاهرات‌هاي گسترده در شهرهاي سوريه در حمايت از بشار اسد" اعلام كرد كه در بسياري از شهرهاي سوريه مردم به حمايت از اصلاحات اين كشور به رهبري بشار اسد كه ديروز در سخنراني خود اعلام كرد، به خيابان‌ها آمدند.

خبرگزاري رويترز كه اخبار درگيري‌ها در سوريه را مبالغه‌آميز گزارش مي‌كرد و روزانه از سوريه اخبار متعدد به همراه آماري از كشته شدگان گزارش مي‌كرد، در مقابل اين تظاهرات مردمي ابتدا سكوت كرد ولي سرانجام پس از ساعتي ناچار شد اعلام كند كه در سراسر سوريه تظاهراتي در حمايت از اسد برگزار شد.

سانا در اين خبر اعلام كرد: در ميادين و محورهاي اصلي در استان‌هاي مختلف كشور تجمعات و جمعيت‌هاي بزرگي براي راهپيمايي شكل گرفته است.

خبرگزاري سوريه افزود: ميليون‌ها سوري از صبح امروز از همه اقشار و طبقات جامعه به سوي ميادين اصلي شهرهاي سوريه سرازير شدند و با برافراشتن پرچم كشور بر عزم خود براي ادامه دادن سازندگي در كشور و پيشرفت روند اصلاحات با مشاركت همه مردم تاكيد كردند.

به گزارش اين خبرگزاري مردم در شهرهاي دمشق، قنيطره، حمص، ديرالزور، السويداء، الرقه و طرطوس به خيابان‌ها آمدند و شعار وحدت و ادامه اصلاحات و سازندگي در سوريه را سردادند.

سانا نوشت: در ميدان امويين دمشق بيش از يك ميليون سوري تجمع كردند و در شهر درعا نيز مردم به ميدان دوار البريد آمدند و مردم شهر حمص نيز به ميدان اصلي شهر رفتند.

خبرگزاري يونايتدپرس نيز نوشت: مردم سوريه در جنوب اين كشور در درعا، تا دمشق و حلب و تا شمال شرقي اين كشور در الحسكه پرچم سوريه را برافراشتند و تصاوير بشار اسد را در دست گرفتند و شعارهايي در حمايت از اصلاحات فراگير در اين كشور سر دادند.

تلويزيون سوريه تصاوير تظاهرات مردمي در اين كشور را به طور زنده پوشش داد و اعلام كرد كه ميليون‌ها سوري از نظام اين كشور و اصلاحات بشار اسد حمايت كردند.