Gerdab.IR | گرداب

فشار اسرائیل به اپل برای حذف نرم‌افزار "انتفاضه سوم"

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۰

با فشار مقامات رژیم صهیونیستی، شرکت اپل مجبور می‌شود تا نرم‌افزار پرطرفدار موسوم به "انتفاضه سوم"‌ را از فهرست محصولات خود حذف کند.

به گزارش گرداب، سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که دولت رژیم صهیونیستی از شرکت اپل خواسته است تا یکی از نرم‌افزارهای موبایل به نام "انتفاضه سوم" را از فهرست فروش نرم‌افزارهای محبوب این شرکت حذف کند.

یولی ادلشتاین، وزیر دیپلماسی عمومی و امور یهودیان پراکنده رژیم صهیونیستی، دیروز در طی نامه‌ای به این شرکت بزرگ رایانه‌ای، نگرانی این رژیم را از محتوای چنین نرم‌افزاری اعلام کرد.

در این نامه بیان شده است: «بر اساس بازبینی اخبار، مقالات، و تصاویر منتشرشده از سوی این نرم‌افزار، می‌توان به سهولت دید که این عمل در واقع عملی ضد اسرائیلی و ضد صهیونیستی است. علاوه بر این، همان‌طور که از اسم آن پیداست، این نرم‌افزار سبب ایجاد قیام علیه دولت اسرائیل می‌‌شود.»

ادلشتاین در این نامه از شرکت اپل خواسته است تا این نرم‌افزار عربی‌زبان را از سایت خود بیرون بکشد، چرا که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا تصاویر و اخبار مربوط به اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آن را پخش و منتشر سازند.

این نرم‌افزار ارائه‌دهنده فیلم‌هایی از اخبار و مقاله‌های عربی بوده و شامل لینک‌هایی به فیلم‌ها و آهنگ‌های ملی فلسطینیان است. هنوز شرکت اپل در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

مرکز سایمون ویسنتال که یک سازمان حامی حقوق یهودیان است، نیز از اپل خواسته است تا این نرم‌افزار را حذف کند، چرا که از نظر این سازمان این نرم‌افزار حاوی مطالب ضد اسرائیلی است.

این اقدام رژیم صهیونیستی پس از این اتفاق می‌افتد که سه ماه پیش این رژیم با فشار آوردن بر مسئولین فیس‌بوک موفق شد تا صفحه مربوط به طرفداران فلسطینی را حذف کند. مقامات رژیم صهیونیستی از ترس بالا گرفتن اعتراضات علیه این رژیم و با ادعای اینکه این صفحه مفاد استفاده از فیس‌بوک را نقض کرده و سبب گسترش تنفر و خشونت می‌شود، آن را حذف کردند. در واقع، این عمل خود ناقض ادعای آزادی بیانی است که غربیان سر می‌دهند.

منبع: مشرق