Gerdab.IR | گرداب

اعزام 32 ورزشكار آمريكايي به 17 كشور جهان

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۰

وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد با فرستادن سفیران ورزشی به 17 کشور دیگر، دست به پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود بزند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، وزارت خارجه آمريكا در گزارشي اعلام كرد روابط آموزشي و فرهنگي اداره "اسپورتس يونايتد" به ابتكاري جهاني روي آورده كه مبادلات بين المللي و فوتبال را با هم درآميزد.
 
اين نو آوري براساس ديدگاه "ديپلماسي قدرت هوشمند" هيلاري كلينتون وزير امور خارجه‌ آمريكا شكل گرفته است تا تمام ابزار ديپلماتيك تحت اختيار آمريكا را - در اين مورد مبادلات بين المللي فوتبال - به منظور پيش برد اهداف خارجي و ديپلماسي عمومي، تحت كنترل درآورد.
 
نمايندگان ورزشكار آمريكا به سرتاسر جهان فرستاده مي‌شوند
"اسپورتس يونايتد" در نظر دارد با همكاري سازمان "يو.اس ساكر"، 32 نماينده ورزشي را به 17 كشور مختلف اعزام كند. اين نمايندگان، ورزشكاران و مربيان حرفه اي حال حاضر و يا بازنشسته آمريكا هستند كه با هدف اداره كلينيك‌ها، ملاقات با جوانان، شركت در همايش‌ها و هدايت تمرينات گروهي به كشورهاي ديگر سفر مي‌كنند.
 
ورزشكاران ديگر كشورها به آمريكا سفر مي‌كنند
ديپلماسي فوتبالي فرصت مبادلات بين المللي را براي ورزشكاران جوان و مربيانشان فراهم مي‌کند. ورزشكاران و مربيان 21 كشور جهان جهت شركت در برنامه "ناظران ورزشي" به آمريكا سفر كرده اند تا نظرات خود را با همتايان آمريكايي خود به اشتراك گذاشته و به گفتگو در زمينه مسائلي همچون: تعادل ميان دانشگاهيان و ورزشكاران، ايجاد فرصت براي ورزشكاران معلول و افزايش قدرت و اثربخشي زنان از طريق ورزش بپردازند.

مضاف بر اين تلاش‌ها در راستاي ديپلماسي فوتبالي وزرات امورخارجه شامل كمك‌هاي دولتي ورزشي مي‌شود كه به سازمان‌هاي دولتي و خصوصي آمريكايي براي برقراري مبادلات دو جانبه اهدا مي‌شود.
 
اهداف آمريكا از تبادلات ورزشي
دايره روابط آموزشي و فرهنگي اداره "اسپورتس يونايتد"، مبادلات بين المللي وزارت امور خارجه آمريكا را هدايت مي‌کند تا جامعه جهاني را از طريق ورزش گردهم آورد. اين سازمان مبادلات بين المللي را توسعه مي‌دهد كه با هدف كمك به جوانان براي درك اين نكته كه موفقيت در ورزش مي‌تواند مهارت‌هاي لازم براي ادامه تحصيلات و موفقيت در كلاس را فراهم نمايد، طراحي و تنظيم شده اند. آمريكا با استفاده از برنامه‌هاي "نمايندگان ورزشي"، "ناظران ورزشي" و "كمك‌هاي دولتي ورزشي" درصدد است داستان و فرهنگ خود را به گوش به ورزشكاران جوان، مربيان و مديران سرتاسر جهان برساند.