Gerdab.IR | گرداب

پليس آمريكا از هكر سيا بازجويي مي‌كند + عکس

تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۰

به دنبال دستگيري يكي از هكرهاي مرتبط با حملات سايبري به وب‌سايت‌هاي دولتي از سوی پليس انگليس، ماموران اف‌.بي‌‌.آي به منظور بازجويي از اين هكر 19 ساله عازم انگليس شدند.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از روزنامه انگليسي "گاردين" نوشت، به دنبال اعلام خبر دستگيري يكي از هكرهاي مرتبط با حملات سايبري اخير به وب‌سايت‌هاي دولتي انگليس و سازمان جاسوسي آمريكا، ماموران مخفي دفتر تحقيقات فدرال (اف.بي.آي) به منظور بررسي فعاليت‌هاي اين هكر 19 ساله عازم انگليس شدند.

ورود ماموران اف.بي.آي به انگليس به اين حدس و گمان مي‌افزايد كه واشنگتن درصدد اعلام درخواست رسمي براي استرداد "كليري"، هكر 19 ساله متهم به حملات سايبري به آمريكا است.

كليري به 5 مورد حمله سايبري با هدف حمله به سه وب‌سايت مستقر در انگليس متهم شده است و در حال حاضر تحقيقات پليس انگليس و اف.بي.آي در اين زمينه ادامه دارد.

اين نوجوان 19 ساله، به حملات سايبري به سازمان جرائم سازمان‌يافته انگليس، فدراسيون بين‌المللي صنعت عكاسي در نوامبر سال 2010 ميلادي و صنعت گرامافون انگليس در اكتبر سال 2010 ميلادي متهم شده است.

دستگيري اين هكر 19 ساله در ارتباط با مجموعه حملات سايبري گروهي هكر رايانه‌اي با عنوان "لولز سكيوريتي" به سازمان جاسوسي آمريكا، مجلس سنا و شركت الكترونيكي سوني صورت گرفته است.

از آنجایی‌كه اين هكر در انگليس به انجام اين حملات سايبري متهم شده است، رسيدگي به پرونده او در انگليس نسبت به هر گونه درخواست استرداد اين متهم از سوي آمريكا اولويت خواهد داشت.

اين در حاليست كه انتظار مي‌رود اجازه دسترسي به مدارك جمع‌شده از تجهيزات كامپيوتري "كليري‌" از سوی پليس انگليس به اف.بي‌اي، كه براي جرائم سايبري اولويت بالايي قائل است، داده شود و انتظار مي‌رود اف‌.بي.آي بازجويي‌هاي خاص خودش را نيز از اين نوجوان به عمل آورد.

در حال حاضر اين نوجوان 19 ساله به منظور بازجويي‌هاي بيشتر در پاسگاه‌ پليس "چارينگ كراس" در مركز لندن، در زندان به سر مي‌برد.