Gerdab.IR | گرداب

اخراج زن مسلمان از ايرفرانس

تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۰

يك زن مسلمان به دليل داشتن حجاب، از كار در شركت هواپيمايي ايرفرانس اخراج شد.

به گزارش گرداب به نقل از شبكه "NBC"، "ريحان عثمان" زن 19 ساله مسلمان اهل ايالت ويرجيناي آمريكا يك روز پس از استخدام در شركت هواپيمايي ايرفرانس فرانسه، به دليل استفاده از روسري و حجاب، از سوی مسئولان اين شركت از كار اخراج شد.

طبق نسخه قرارداد منتشرشده از سوي اين زن مسلمان در خبرگزاري‌ها، وی اعلام کرده که از بدو انعقاد قرارداد با آژانس كاريابي "ايروتك" [Aerotek] آمريكا روسري به سر داشته و محجبه بوده و شركت ايروتك نيز در نامه‌اي كه به شركت ايرفرانس ارسال كرده، اين موضوع را عنوان كرده است.

اين در حالي است كه بر اساس اين گزارش، خانم عثمان در نخستين روز كاري خود به دليل مخالفت با درخواست مسئولان شركت ايرفرانس براي كشف حجاب، از كار اخراج شده است.

فرانسه نخستين كشور اروپايي است كه محدوديت حجاب در آن اجرايي مي‌شود، حال آنكه اين كشور به اصطلاح به آزادي گسترده معروف است.

فرانسه با داشتن بزرگترين جمعيت مسلمانان اروپا تنها كشور اتحاديه اروپاست كه در سال 2004 داشتن حجاب در مدارس را ممنوع اعلام كرد.

اقليت مسلمان فرانسه با پنج ميليون نفر جمعيت يك نماينده در مجالس ملي اين كشور ندارند و حتي يك شهردار مسلمان نيز در فرانسه وجود ندارد.
 
منبع: فارس