Gerdab.IR | گرداب

خوش‌خدمتي گوگل به كاخ سفيد با ارائه اطلاعات كاربران

تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۰

گوگل ديروز اعتراف كرد در 94 درصد موارد وقتي دولت و مقامات قضائي آمريكا خواستار دريافت اطلاعات شخصي كاربران گوگل شده اند، اين شركت بدون هيچ گونه تعلل و مقاومتي و بلافاصله اين اطلاعات را در اختيار آنان قرار داده است.

به گزارش گرداب به نقل از رجيستر، گوگل همچنين در 89 درصد از موارد وقتي دولتها از اين شركت خواسته اند اطلاعاتي را از سرويس هايش حذف كند، اين كار را انجام داده است. در 72 درصد از موارد هم وقتي كاربران چنين درخواست هايي از گوگل داشته اند اين كار انجام شده است.
بر همين اساس دولت آمريكا ظرف شش ماه اخير دو برابر ديگر دولت هاي جهان خواستار دريافت اطلاعات كاربران گوگل شده و مديران اين شركت بيش از دولت هر كشور ديگري با خواست هاي كاخ سفيد موافقت كرده اند.

گزارش ياد شده كه از جولاي تا دسامبر سال 2010 را در بر مي گيرد، نشان مي دهد دولت آمريكا 4601 درخواست براي دريافت اطلاعات كاربران گوگل تسليم كرده و برزيل و هند با تسليم 1804 و 1699 درخواست در رتبه هاي بعدي بوده اند.

بعد از آمريكا گوگل بيشترين موافقت را در برابر درخواست هاي ژاپن، سنگاپور و استراليا به عمل آورده است. اين ارقام به ترتيب 90، 88 و 81 درصد بوده است. افشاي اين مسئله كه گوگل از هر 20 درخواست افشاي اطلاعات شخصي مردم در آمريكا با 19 مورد موافقت مي كند نشان مي دهد حريم شخصي مردم در اين كشور تا چه حد بي اهميت بوده و دولتها چه كنترل همه جانبه اي بر زندگي مردم عادي دارند.

منبع: فارس